De laatste spreekwoordelijke loodjes.............. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu De laatste spreekwoordelijke loodjes.............. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

De laatste spreekwoordelijke loodjes..............

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

07 Juni 2012 | Nederland, Dronten

Vandaag de laatste 91 kilometer naar HÉT einddoel...........ROME en natuurlijk hebben ze het gehaald. Ben zo vreselijk trots op deze kanjers, dat ze deze reis tot een goed einde hebben volbracht. Ik kreeg vanmiddag een "wapje" van Wupje dat ze om 14.02 vanmiddag op het Sint Pietersplein stonden, getuige een mooie foto waar Wubbe en Peter opstaan met een euforische glimlach. Deze foto had ik weer gekregen van Gerard en en ik denk dat hij het wel goed vindt, dat ik deze met jullie deel. Ik persoonlijk vind het een hele lieve, persoonlijke boodschap aan hun dierbare collega.
Ik heb Wubbe vandaag niet gesproken, want ik was vanavond weer "on the road". Dat wil zeggen, dat ik lekker bij mijn broer en schoonzusje gegeten heb. En Wubbe sms-de ook dat zijn telefoon gereanimeerd moest worden,dus die lag aan het infuus. Hij belt mij morgen weer.

Kort voor Rome loopt de route door een regionaal natuurpark, waardoor de omgeving tot vlakbij de Eeuwige Stad verrassend landelijk blijft. En na een paar drukke kilometers kan men zelfs binnen de Romeinse agglomeratie nog 12 km over een vrijliggend fietspad langs de Tiber fietsen. Alleen de laatste kilometers moet men zich tussen de auto's en scooters storten. Nou, dan weten we wel weer hoe laat het is met die Italianen.
ROMA, dé hoofdstad van Italië en tevens hoofdstad van de regio Lazio en de provincie Rome. De stad Rome heeft ca. 2,7 miljoen inwoners, het inwonertal van de metropoolregio bedraagt 3,7 miljoen. Het is de grootste stad van Italië en door de stad, gelegen in het midwesten van het Apennijns Schiereiland, stromen de rivieren de Tiber en de Aniene.

De geschiedenis van Rome strekt zich uit over 2500 jaar en de stad heeft zich in de geschiedenis ontwikkeld als een van de belangrijkste steden van de Westerse cultuur. Het was de hoofdstad van het Romeinse Koninkrijk, de Romeinse Republiek en het Romeinse Keizerrijk. Sinds 1871 is Rome de hoofdstad van Italië. Rome is ook de zetel van de paus, die het gezag voert over de dwergstaat Vaticaanstad, een enclave binnen de stad Rome.

Rome is oorspronkelijk gebouwd op zeven heuvels, maar strekt zich inmiddels uit tot aan de Tyrreense Zee.In ieder geval hebben de mannen morgen nog de hele dag om een paar versleten hoefjes op te lopen, want er valt genoeg te beleven in Rome. Bijvoorbeeld een bezoekje aan het historische stadscentrum , welke staat op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO. Bekende bezienswaardigheden zijn het Colosseum, het Forum Romanum, het Pantheon.

En niet te vergeten een bezoekje aan de Sint-Pietersbasiliek om nog hun belofte in te lossen voor Gerard en even stil te staan bij het leven en een bedankje aan hun beschermengeltjes, dat ze toch de hele reis in goede gezondheid hebben beleefd en overleefd en een muntje te werpen in de Trevifontein met een mooie wens in hun gedachten.

Nou, ondanks dat ik Wubbe niet gesproken heb is het toch weer een verhaal geworden. Ik wilde jullie niet teleurstellen. Nou, mannen, daar in het warme Rome, geniet nog maar even van de laatste dag en van al het moois wat Rome te bieden heeft.

  • 07 Juni 2012 - 20:51

    Carolien:

    Hee kanjers. Missie geslaagd en 1 foto zegt meer dan 1.000 woorden (de tranen biggelen nu over mijn wangen). In 1 woord FANTASTISCH! Wat ben ik trots dat ik zulke super collega's heb. Een hele goede reis terug naar huis zaterdag en tot gauw.

  • 07 Juni 2012 - 21:06

    Annelies (werk):

    Droog houden bij deze foto lukt niet, geweldig heren, sluit me bij Caro aan, wat een stel fantastische collega's hebben wij (wist ik al hoor, maar dit is maar weer eens een bewijs), geniet morgen nog in Rome, en goede reis terug (mooi op tijd voor het EK, al zegt dat voor Wubbe volgens mij niet zoveel)

  • 07 Juni 2012 - 21:08

    Henk En Ina:

    Hoi broertje en Peter einddoel bereikt.Goed gedaan jongens, nu genieten in Rome en goede vlucht naar Rotterdam en om af te kicken nog even op de fiets naar Dronten.

    Groetjes,
    Henk en Ina

  • 07 Juni 2012 - 21:37

    Marja:

    GEFELICITEERD KANJERS! Missie volbracht. en ja Carolien ik hield het ook niet droog bij het zien van die foto. Ik had net nog even mailcontact met Gerard en hij vertelde al heel trots over een foto die hij had gekregen. Dat was deze dus.
    Mannen, geniet morgen nog lekker van jullie laatste dagje Rome en voor zaterdag een hele goede terugreis gewenst. Wat zullen jullie thuisfronten weer blij zijn dat jullie erzijn.
    Marloes, Heel erg bedankt voor al je humorvolle en leerzame verslagen.
    het zal afkicken worden straks. Niet meer elke avond voor het afsluiten van de computer een verslag kunnen lezen.

  • 07 Juni 2012 - 21:50

    Chris.:

    Gefeliciteerd, even waren jullie belangrijker dan de paus op dat plein.
    Een paar seconden. Daarna, verbeeld je maar niets meer.
    Van die foto krijg ik kippevel en Gerard het moet jou toch heel veel doen dat ze jou in gedachten meegenomen hebben. Jij die ook een hele grote inspanning levert.
    Heren geniet van Rome en ik hoop morgen toch wat ervaringen daarvan te kunnen lezen. Zodat dat we jullie morgenavod een goede terugvlugt kunnen wensen, zo niet dan hierbij.

  • 07 Juni 2012 - 21:54

    Jan En Tineke:

    gefeliciteerd mannen, goed gedaan!

  • 08 Juni 2012 - 04:32

    Gerard:

    Ik was even helemaal sprakeloos toen ik om een uur of 2 een Whats App kreeg met deze foto. En kan me helemaal aansluiten bij de dames die het ook niet droog gehouden hebben, nou ik ook niet hoor. veel verwacht maar dit ook weer niet. Ik was op dat moment naar een uitzending over de Alp d'HuZes aan het kijken, ook dat zijn weer kanjers, maar op een andere manier.
    Maar deze reactie gaat niet over mij maar over de 2 vrienden en collega's die deze tocht gemaakt hebben. Natuurlijk ze moeten het zelf doen, maar begin er maar aan. Vandaag nog een mooi dagje genieten van Rome en alles wat daar bij hoort, biertje, pizza e.d en dan morgen weer terug. Het gaat allemaal sneller voorbij dan je denkt. Wat moet ik nu gaan doen met de tijd die ik ga overhouden nu er geen verslagen van Marloes langskomen. Misschien mijn eigen dagboek wat ik op dit moment bijhou wel online zetten, alleen is dat niet zo om te smullen over mooie plekjes en streken. Afijn we zien wel....
    Maak er nog iets moois van vandaag en morgen behouden thuiskomst, we spreken elkaar binnenkort weer.

  • 08 Juni 2012 - 04:39

    Rösli :

    Super gefeliciteerd met jullie prestatie.

    Marloes bedankt voor alle mooie verhaaltjes die je geschreven hebt.

  • 08 Juni 2012 - 05:36

    Bert Jr:

    Mannen nog ff tandjes op elkaar. En dan is het weerzien nog leuker. Peter ik zie je zaterdag! Wubbe bedankt voor de foto's en miss marple bedankt voor de mooie verhalen.

  • 08 Juni 2012 - 07:36

    Evelien:

    Hoi Kanjers!!! Wat een prestatie. Goed gedaan hoor. En die foto is inderdaad erg mooi. Ondanks dat ik Gerard niet ken, leef ook ik mee. Gerard, als je het leest: heel veel sterkte en succes. Wubbe en Peter: Toppers!!!!

  • 08 Juni 2012 - 07:43

    Mieke:

    Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat iedereen al gezegd heeft; jullie zijn kanjers, wat een geweldige prestatie en die foto zegt alles! Jongens, tot gauw.

  • 08 Juni 2012 - 11:25

    Ineke:

    Wubbe en Peter jullie hebben je doel bereikt, de tocht naar Rome is volbracht.
    Jullie zijn KANJERS ! Nog een fijne dag gewenst in Rome en een goede reis naar huis gewenst. Groetjes Ineke

  • 08 Juni 2012 - 11:51

    Jan En Erna:

    Wubbe en Peter wat zijn jullie een kanjers om zo,n prestatie neer te zetten diepe buiging en Marloes heel erg bedankt voor je verslagen van miss MARPLE we zullen het missen het voelde net of we mee waren naar italie. HEEL ERG BEDANKT. Heren nog een hele fijne dag vandaag en een vooorspoedige terug reis . tot gauw.

  • 08 Juni 2012 - 12:35

    Ingrid (de Buuf):

    Toppers!!! En een erg mooi gebaar... werd er stil van. Goeie terugreis!

  • 09 Juni 2012 - 13:44

    Mirjam:

    Pffff, ff geen woorden, behalve:
    DIKKE PROFICIAT skeetjes!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 135810

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: