Een wapje van wupje........ - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Een wapje van wupje........ - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Een wapje van wupje........

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

31 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Sorry fans, dat ik gisteren geen sappige verhaal geschreven heb, maar ik was té druk, té moe, té slaperig. Ik had Wubbe ook gisteren niet gesproken, dus nu een "wapje" van Wupje.

Wij zijn nu in Monte di fo, op een camping waar ik 6 jaar geleden ook al heb gestaan, met een mooi sanitair. Het was vandaag( dus eigenlijk gisteren,woensdag) een zware dag, zeker voor Peter. Zijn versnellingen zijn optimaal voor de bergen. Het was flink stampen, stoppen , stampen en weer stoppen.
We hebben vandaag 68 km. gefietst. Twee flinke passen genomen en FLINK afgezien. Het was vandaag de op na zwaarste etappe van de hele rit naar Rome.
Maar het was ook een dag van genieten en van mooie uitzichten.
Vanmiddag een regenbui en wat onweer. Maar mijn petje af voor Peter met zijn doorzettingsvermogen, zijn afzien, zijn gestoom, en niet te vergeten zijn 1e bergrit. BRAVO PETER. Morgen gaan we naar Florence.

  • 31 Mei 2012 - 12:27

    Ineke:

    Goed gedaan jongens zo'n zware etappe, petje af voor jullie prestatie. Dat biertje hebben jullie weer verdiend. Wat het weer betreft hoop ik dat het vandaag beter weer is en nu op naar Florence. Geniet van deze prachtige stad.

    Groetjes

  • 31 Mei 2012 - 12:28

    Elisabeth:

    He, wat fijn om wat te lezen en vooral wat te zien. (de foto's doen mij altijd errug goed) Ik begon al te vrezen dat er iets met internet bij ons niet in orde was. Maar Marloes, tuurlijk mag jij ook een avondje vrijaf.
    Ik hoor net dat de heren 2 nachtjes op deze camping (Village Michelangelo) blijven en wat gaan relaxen. Goed om te horen. Marloes, jouw man is al ruim 3 weken weg en je mist hem, maar ik voel het ook al hoor, zelfs al na 5 daagjes. xx love you Peter.

  • 31 Mei 2012 - 12:37

    Evelien Okken:

    Peter, ik heb al medelijden met je hoor. Als ik het verhaal hierboven lees, krijg ik zelf bijna spierpijn van.
    Wubbe, je moet ook niet zo snel fietsen, dat is Peter niet gewend. Een beetje zuinig zijn op je collega's.

    Heren, ik wens jullie vandaag nog veel plezier in Florence!!

  • 31 Mei 2012 - 15:19

    Marja:

    Goed gedaan Peter (maar Wubbe natuurlijk ook, maar ja, jij bent de Alpen al over geweest dus bent een "oude rot" in het vak .....voor Peter is het de eerste bergetappe) Jullie mogen trots zijn op jullie zelf hoor mannen.
    foto's zien er weer mooi uit.
    Daardoor begin ik nu toch ook wel steeds meer zin in vakantie te krijgen. Als ik bergen zie begint het te kriebelen.

    @ Marloes, ik miste je verslagje gisteravond al, maar ook jij hebt een avondje vrijaf verdiend. Wees trouwens maar blij dat Wubbe geen militair meer is met uitzendingen van 6 à 7 maanden ;-)hihi
    Nou nog even volhouden hoor, dan zijn ze weer thuis.
    Jij ook Elisabeth, volhouden dan is het des te meer genieten als Peter er straks weer is, dan waardeer je het samenzijn des te meer.


  • 31 Mei 2012 - 15:24

    Gerard:

    Hai gozers,

    Het lijkt wel of jullie daar alleen op de wereld zijn, zo lijkt het althans op de foto's. Maar weer klasse gedaan. Nu gaat een beetje de eer naar Vledder, want die is net pas begonnen en Buitendam (werknamen) kent het wel een beetje allemaal. Krijg ook veel respons van de collega's (thuis) op mijn aanwezigheid hier op dit blog, zijn toch heel veel mensen die dit lezen.
    Maar dat komt ook een beetje door onze verslaggeefster Marlous, die maakt het zo spannend als een echte Baantjer, je kan niet wachten tot de volgende aflevering op het web verschijnt.
    Veel plezier maar weer en blijf uit de buurt van spijkers en stukkies glas, dat kost weer extra tijd en dat gaat weer ten koste van wat anders.
    Suc6 maar weer verder.

  • 31 Mei 2012 - 15:46

    Mieke:

    Prachtige foto's weer en genieten van jouw verslag Marloes, echt super hoe je er steeds maar weer een sappig verhaaltje van kunt maken. Want ja, uiteindelijk gaat het toch over twee middelbare mannen op een fiets; hoe spannend kan dat zijn???? Peter ik vind je een held, zo'n zware etappe als dit als je eerste bergetappe, laat je kuiten maar masseren vanavond.

  • 31 Mei 2012 - 16:17

    Marion:

    Arme Marloes...je schrijft je steeds een slag in de rondte! Logisch dat je dan even een keer een "day off" hebt!
    Ik vind het heel knap van je van alles steeds weer zo'n spannend verhaal weet te maken!
    En Peter ik ben trots op je dat je je 1e echte bergrit zo goed gedaan hebt, nu ben je ook een echte "Joop Zoetemelk" ;)
    Ga zo door mannen en blijf genieten, de foto's zien er nog steeds prachtig uit! Moet je me wel even uitleggen dat dropjes ook lekker smaken bij bier Wubbe..:p(zie foto)
    Veel plezier morgen in Florence!
    groetjes van mij!

  • 31 Mei 2012 - 18:23

    Janke Vd Struik:

    Zo kanjers weer een stukje dichtervrichting Rome. Morgen naar Florenche. Heren pas op voor de euro.'s in je broekzak.Sommigen zijn daar zeer vingervlug.
    Maar het is een prachtige stad dus geniet daar even van.
    Groetjes van de Struikjes uit Dronten

  • 31 Mei 2012 - 18:39

    Robert:

    He Peter & Wubbe

    Geweldige prestatie petje af zeker als je voor de eerste keer gaat.
    Lekker genieten van alles wat je ziet en meemaakt een prachtige ervaring
    maar dat doe je wel.

    Greetz Robert

  • 31 Mei 2012 - 18:52

    Buitendam:

    Speciaal bericht voor de Cock, (cee oo cee ka) Wij genieten en zijn nu bij Lowietje en drinken er èen op Jou.

  • 31 Mei 2012 - 18:59

    Vledder:

    Hè de cock, hier vledder. bedankt voor je mooie reactie op het blog. Je zit nog steeds bij mij achter op de fiets, ik fiets je helemaal naar lowietje!
    Gft. Peter alias vledder.

  • 31 Mei 2012 - 19:53

    Annelies (werk):

    Goed gedaan hoor heren, zeker voor Peter, zijn eerste bergrit, ja die zijn in Nederland niet zo makkelijk te oefenen.
    Ga morgen maar lekker de toerist uithangen in Florence, geniet maar van een dagje niet fietsen.
    En daarna weer op weg naar Rome, gaat steeds dichterbij komen.

  • 31 Mei 2012 - 21:23

    Chris.:

    Toch nog even reageren, ik loop een paar dagen achter door van alles wat.
    Sjapo Peter, zulke bergritten gaan niet in je koude kleren zitten. nee ze gaan in je benen zitten. Pap in de benen. Lood in de benen. Ach je weet het.
    Wubbe en Peter ik kijk nog even naar donderdag 31-5-12

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 833
Totaal aantal bezoekers 135904

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: