Vechten tegen de wind en.........gewonnen! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Vechten tegen de wind en.........gewonnen! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Vechten tegen de wind en.........gewonnen!

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

20 Mei 2012 | Nederland, Dronten

De dag begon aardig, lekker ontbijtje en weer op de fiets. Wubbe heeft bijna de hele weg alleen gefietst en pas 20 km. voor het eindpunt kwam hij Karel en Tinie weer tegen.

De tocht ging nog steeds langs de rivier, genaamd Adige, die Wubbe al 2 dagen aan het volgen is. In de middag betrok het weer en het begon zachtjes te druppelen. Van zachtjes druppelen begon het flink te regenen en van flink regenen begon het te storten. Tel daarbij op een flinke wind, dus dat was stoppen, regenjas aan en maar verder fietsen. Wat is fietsen toch , leuk! ( jullie weten wel wie dit schrijft, hé ??) De hele weg langs de rivier moest er flink kracht worden gezet, één stel fietsers lag bijna in de rivier. Wubbe is via een omweg naar Bolzano gefietst en is nu in Trento en aangekomen bij een jeugdherberg en ja hoor, hij wordt met de dag jonger en hij mocht ook deze keer overnachten in een ruime kamer met 4 bedden. Het is niet druk, dus hij heeft het voor het uitkiezen. Zes jaar geleden was Wubbe ook al in deze Jeugdherberg geweest, toen was er geen plek in de herberg( het lijkt wel een Kerstverhaal) en moest hij uitwijken naar een hotel.

Hij zal vannacht wel lekker slapen in een echt bed in plaatst van dat dunne matje in zijn tent en ook wel verdiend na een tocht van 102 km.
Morgen richting Lago di Caldonazzo. Wubbe wist nog niet of dat z'n eindpunt wordt of dat hij verder gaat.
Nu lekker slapen. Wubbe heeft nu in totaal 1360km. in de benen. Wat ben ik toch trots op mijn mannetje met z'n gespierde benen.

  • 20 Mei 2012 - 20:30

    Marja:

    Kijk nou toch, de jonge god in een stapelbed in de jeugdherberg. Gelukkig hadden ze nog een plaatsje voor je vrij. Je hoeft in ieder geval niet te "vechten" wie onder en wie boven mag slapen. hihihi
    Jammer dat het weer vandaag een beetje tegen zat, wij deden gewoon met je mee aan het eind van de middag regen en onweer. We leven dus letterlijk met je mee. Heb gisteren weer even op google maps gekeken waar je nu zit en je bent heel dicht langs het plaatsje Prad am Stilfersjoch gekomen, daar ben ik jaren geleden (ooit in mijn jeugd ;-) op vakantie geweest. Vandaar dat ik de Reschenpass ook wel ken (dat is toch de pas die je een paar dagen geleden hebt bedwongen?)
    Petje af Wubbe voor wat je tot nu toe al hebt gefietst. Ik doe het je niet na.
    Groetjes en sweet dreams in je jeugdherberg.

  • 20 Mei 2012 - 21:11

    Peter:

    Hoi Wubbe!

    Zo je gaat als een speer!
    Je ligt nu 2 dagen voor op schema en bent dan 270 km ongeveer tot het punt war ik je ontmoet. Ga je wat langer verblijven in Venetie?
    Overigens weer een paar mooie foto's!
    Wubbe als jij de mogelijkheid hebt mail mij dan even.
    Vandaag heb ik de meeste zaken ingepakt en heb even een tocht gemaakt met alle bepakking op de fiets, eerst even wennen aal het gewicht aan de voorkant maar al snel ging het perfect. Deze week nog wat klein spul toevoegen en dan de hele bubs wegen, maar denk beneden de maximale kg's uit te komen.
    Jij hebt in iedergeval ff een fijn bed daar en kun je weer even bijtrekken.
    Heb jij nog wat in het nieuws daar over de aardschokken 35 km ten noorden van Bollogna mee gekregen?
    Nou makker geniet verder en tot horens!
    Groet van Peter :)

  • 20 Mei 2012 - 21:49

    Marloes:

    Wubbe kan jullie moeilijk mailen, maar wel sms-en. En Chris, wat moet Wubbe voor je meenemen. Moet je hem ook even sms-en. of bel mij.

  • 20 Mei 2012 - 21:58

    Chris.:

    Dag Wubbe. Je zakt steeds verder af maar kennelijk is het weer daar ook wisselvallig. Maar goed dat wisten we wel. Wind tegen, ik las het ook op de Blog van Joop en Selma die dan ook maar onder dak zijn gegaan. Hou je zelf goed in de gaten en doe voorzichtig aan, maar dat doe je altijd al.
    Trouwens, mooie plaats Trento.

    Groet van Chris en Anneke.

  • 20 Mei 2012 - 22:19

    Chris.:

    Marloes en Wubbe.
    Het gaat mij om een pin van Rome en dan het liefst met de wolf die twee kinderen zoogt. Het ontstaan van Rome. Ik had een pin van Rome op mijn hoed zoals van alle steden die ik afgefietst heb maar op mijn tocht naar Parijs ben ik deze hoed verloren in Brussel. Ik heb de meeste pins terug op een andere hoed maar deze nog niet, en dan ook een kleine sleutelhanger die ik aan mijn fiets kan bevestigen bij de andere hoofdsteden die ik befietst heb. Dat zijn er nu 7. Ze moeten niet groot zijn. Als jij ze kunt vinden en anders gaat het over.

  • 21 Mei 2012 - 16:29

    Gerard:

    Wubbe,
    Ik weet dat veel mensen dit lezen en dat ik met dit verhaaltje veel emotie en reactie kan oproepen,maar die heb ik ook. gister na je app durfde ik al niet, maar vandaag moet het dan toch maar even.
    Ik ben weer opgenomen in MC Lelijkstad vanwege benauwdheid en slechte conditie, vermoedelijk longontsteking ,krijg daar nu antibiotica voor en dat gaat helpen... nu al. We beginnen dan ook al waarschijnlijk vrijdag met de chemokuren. De arts heeft mij verzekerd, dat ik er nog ben en ook weer thuis ben als jij terugkomt, dus maak je geen zorgen verder, ik ben in goede handen. Trap ze lekker verder... en suc6 verder.
    We spreken elkaar weer vriend.

    Gerard
    effe vanuit
    mc Lelystad

    Gerard

  • 21 Mei 2012 - 18:38

    Annelies (werk):

    Hallo Wubbe, net al je vorige berichtjes gelezen (inclusief de foto's), is toch in Corfu iets niet goed gegaan met de Ipad van Rob (of wij hebben iets niet goed gedaan (die kan is groter) je maakt wel een fantastische reis zo, en idd goed dat je een stukje met de trein hebt gedaan.
    Nog een paar dagen alleen en dan verder met Peter die volgens mij al staat te trappelen, ik zie Peter woensdag nog net even (kan ik hem ook succes wensen)
    Jij veel succes nog de laatste dagen alleen en veel plezier in Venetie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 136268

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: