Het wordt zwaarder........................... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Het wordt zwaarder........................... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Het wordt zwaarder...........................

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

12 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Gisteren een zware dag, het was een strijd met het warme weer, met de hellingen, maar vooral een strijd met mijzelf. Ik krijg geen tijd om in mijn ritme te komen. Beklimmingen tot 11%. Ook een Nederlander tegengekomen uit Almere, hij is in Rome begonnen. Ik weet nu ook waar de "Duitse hill billys wonen. Ik heb overnacht in Weil der Stadt in een Gaststette met biergarten. In deze plaats ook een Nederlander ontmoet van 74 jaar oud, ook op zoek naar een slaapplaats. Veel was al vol.

Vandaag was een korte rit van 48km naar Tubingen, waar ik nu ook in mijn tentje lig. Vanochtend begon met regen, regenkleding aan. Inkopen gedaan bij een E-markt. Macaroni voor vanavond en brood voor morgenochtend. Door een groot natuurpark gefietst, veel soorten planten en vogels gezien( even nico-en, een inside-grapje ) mijn knieën zijn moe. Vanmiddag Tubingen bekeken, een mooie oude universiteitsstad, een van de oudste van iuitsland. Toen Ik mij vanmiddag omkleedde zag ik dat ik mijn korte fietsbroek binnenstebuiten aan had . Geen gezicht, maar goed dat ik de lange broek er over heen had. Net met het eten koken ging mijn gastank lekken, vlammetjes, waarschijnlijk ventieltje uitgedroogd Hetwas een oud tankje.

Morgen wordt de zwaarste dag tot nu toe , de beklimming van de Swabische alp, het is een afstand van 68 km. Ik hoop op droog weer en niet te warm.
Verzonden van mijn HTC

  • 12 Mei 2012 - 21:10

    Marja:

    Zet 'em op Wubbe, je kunt het. Je komt nu misschien even in een dipje maar ook daar kom je weer doorheen. Het is ook maar geen overgang ook van dat koude kikkerlandje naar die warmte en dan ook nog lichamelijk moeten inspannen, niet verwonderlijk dat het dan even iets minder gaat.

  • 12 Mei 2012 - 21:17

    Evelien Okken:

    Wubbe,
    van mij ook even een hart onder je trekkoord. Nu is het zwaarste stuk, maar je kunt en dan is het straks weer een stuk makkelijker. Kop op Wubbe!!

  • 12 Mei 2012 - 21:49

    Chris.:

    Wubbe, een voorproefje voor de Alpen. Goede trap, morgen over de Schwabisce Alb. Hoe hoger je op de berg komt, hoe minder berg er nog te beklimmen is. En daarna krijg je de beloning. Ik hoop voor jou dat je morgen niet heel veel beloningen krijgt. Toj toj toj. en zet hem op.

  • 12 Mei 2012 - 21:58

    Peter:

    Hey Wubbe!

    Je hebt denk ik wel mooie uitzichten in het gebied waar je nu door heen fietst.
    Ik zal eens even kijken op google waar je zo al zit. Lijkt me wel lekker voor je als het weer je mee zit, hier is het redelijk fris hoor.
    Geniet, verdeel je krachten en schakelse morgen!

    Hou je haaks en doe voorzichtig.

    Gegroet. Peter

  • 13 Mei 2012 - 09:28

    Ineke:

    Vandaag gelukkig een korte rit om even bij te komen van de dag ervoor en om op adem te komen voor de dag van morgen.
    Zet hem op Wubbe en blijf genieten.
    Veel liefs gewenst vanuit Stadskanaal.

  • 13 Mei 2012 - 13:00

    Gerard:

    Kop op vriend, je kan het en ik trap in gedachten met je mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 136272

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: