Dag voor het vertrek - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Dag voor het vertrek - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Dag voor het vertrek

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

03 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Vandaag mijn tassen aan de fiets gehangen, gaat nog een beetje onwennig. Dit zal nog wel een routine gaan worden. Het hangt op zijn plek, twee voor, twee achter, een rol achterop en min stuurtas. Het is volle bak.

Even een ommetje gemaakt, de fiets is mooi in balans, voelt goed aan. Tegen elf uur ben ik bij Gerard. Wij zitten buiten onder de veranda met koffie. Peter is iets later. Gerard praat ons even bij, en wij steken hem nog even een hart onder de riem. Het wordt nog een spannend weekend. Gerard en ook Wim, zal in mijn gedachten mee reizen. In Rome zal ik een kaarsje voor ze branden.

Peter moet nog even drie weken werken voordat hij afreist naar Treviso. Dan kan hij ook aan de bak, voorop, mij uit de wind houden.

Bij het afscheid nemen wensen wij elkaar alle goeds.

Peter, toch onze fietsende fotograaf, schiet nog even een plaatje van Gerard en mij bij mijn fiets. Zie onder.

Nog een zwaai en ik ben de hoek om, onderweg naar Chris. Met Chris deel ik mooie herinneringen aan onze fietstocht, alweer, tien jaar geleden op de fiets naar Rome. Chris heeft de griep, hij houd afstand om mij niet aan te steken, zo kort voor mijn vertrek. Ik spreek met Chris af dat ik na mijn fietstocht langs komt om even bij te praten.

Chris wenst mij toi, toi, en een mooie tocht toe.

Als ik terug ben ruil ik mijn fietskleding weer voor mijn dagelijkse kloffie. Morgen zal ik toch met mijn lange fietsshirt aan vertrekken, deze is net iets warmer dan de shirt die ik vandaag aan had.



  • 03 Mei 2012 - 15:19

    Marja:

    Mooie foto zo saampjes. Zal toch een ander soort vertrek voor jou zijn dan je voor ogen had toen je deze hele reis ging plannen. Maar Gerard zal je vast ook wel gezegd hebben, en ik doe dat nu ook: "ga er wel van genieten"

  • 03 Mei 2012 - 20:29

    Gerard:

    Inderdaad Marja,
    Dat heb ik er gezegd, Wubbe, ga, geniet en maak er wat moois van. We zullen hem volgen die 5 weken en straks Peter (Vledder) en nog bedankt voor het plaatje schieten.

  • 04 Mei 2012 - 16:59

    Peter:

    Hey Gerard,
    Ja een mooi plaatje van jou met Wubbe he!
    Ik spreek je volgende week weer even makker...., en hou je haaks de Cock!

    Peter alias vledder ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 136088

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: