collega's formeel op de hoogte brengen - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu collega's formeel op de hoogte brengen - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

collega's formeel op de hoogte brengen

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

12 Maart 2012 | Nederland, Dronten

Vandaag onze collega's (formeel) op de hoogte gebracht van ons voornemen om naar Rome te fietsen. Dit hebben wij gedaan door onderstaande bericht op onze afdeling rond te sturen:

Collega's

Ik ga weer op de fiets naar Rome, "Waarom Rome, je bent er toch al eens geweest?' zal je zeggen. Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven, wat wel mee speelt is dat mijn Duits beter is dan mijn Frans en Duitsland en Italië zijn fantastisch fietslanden. Het Romaans trekt, zo ook Florence, Siëna en Rome. Onderweg passeer ik bekende plaatsen onder anderen uit de Romeinse tijd, van de Duitse keizerrijk, van de Investituurstrijd en van Reformatie de tijd van Luhter. “Ga je weer alleen” is inmiddels al een vaak gestelde vraag. Ja en nee is het antwoord hierop, tot aan Venetië fiets ik alleen. Vanaf Venetië gaat onze Peter, mijn kamergenoot, mij vergezellen en fietsen vervolgens samen in twee weken naar Rome. In Italië maken wij tijd voor de Renaissance en voor een goed kop caffé.

Als je iets doet, doe het dan maar goed zou een motto kunnen zijn. De voorbereidingen zowel fysiek, mentaal en materieel verlopen goed. De route van Reitsma brengt ons op prachtige plaatsen, zo vertellen Rome-gangers die ons zijn voorgegaan. Al blijft het spannend 's morgens niet te weten waar je 's avonds neerstrijkt. En wat te denken van de grootste 'bult' die ik hoe dan ook over moeten: de Arlbergpas. Wil je meer info over de route kijk dan op www.reitsmaroutes.nl

Ik vertrek op 4 mei en probeer op 25 mei in Venetië te zijn om Peter op 26 mei van de luchthaven af te halen. Maandag 10 juni zullen wij weer aanwezig zijn. Mocht je benieuwd zijn hoe het met de voorbereiding gaat, surf dan naar mijn blog: http://wubbeokken.waarbenjij.nu, ik overweeg nog om ook onderweg deze blog bij te houden. Jullie reactie in het gastenboek is voor ons een hart onder de riem. Wij houden jullie op de hoogte van onze vorderingen.

Peter en Wubbe



  • 13 Maart 2012 - 21:45

    Annelies:

    Zo sta ik er mooi als eerste op, hoop wel dat je onderweg je fotoboek gaat vullen, zijn nu 2 leuke foto's maar hoop wat meer foto's van onderweg te zien, weet dat je een goed fototoestel hebt.
    Heel veel succes

  • 14 Maart 2012 - 19:02

    Wubbe:

    Ha Annelies, je bent niet mijn nicht. Stond even op mijn verkeerde been. Als ik straks maar de goede kant op fietst. Zal zeker plaatjes schieten onderweg en zal een aantal op deze blog plaatsen.

  • 19 Maart 2012 - 09:05

    Gerard:

    vandaag spannende dag voor mij, maar in mijn gedachten fiets ik al met jullie mee.
    Ik hoop met jou (misschien samen met Peter) nog een biertje te drinken als je langs komt in Limburg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 135922

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: