nog zes weken - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu nog zes weken - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

nog zes weken

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

24 Maart 2013 | Nederland, Dronten

Datum van vertrek nadert snel, het mooie weer helaas nog niet. Vanaf Pasen moet er wel regelmatig gefietst worden wil mijn conditie nog iets opgevijzeld worden. Youri moet voor zijn eigen conditie zorgen, inmiddels heeft hij wel al de fiets in Utrecht. Ook in Utrecht is het nog geen voorjaar.

Twee week geleden mijn nieuwe fiets opgehaald, een Santos. Een zogenoemde custumbuilt, een fiets op maat. Heeft het opmeten wel degelijk nut gehad, het is een genot om op de fiets te zitten, alleen nu het fietsen nog. Volgens de meting heb ik ideale zitbotjes, zal dat volgende week maar eens in praktijk testen op de Santos.

Ondertussen verzamel ik al mijn fietkampeerspullen, een tent ligt nog in Utrecht. Waar mijn fietshelm is, geen idee, dat wordt nog zoeken. Voor Youri moet er nog wat zaken aangevuld worden, zoals een doppie als bescherming voor zijn koppie. Een jack wat er voor moet zorgen dat zijn lijf niet nat wordt van het regen, zweten is op zich niet zo erg.

Mijn fietskilometerteller zit boven de stuur gemonteerd, er naast is er ruimte voor mijn GPS. Zal mijn teller nog even ijken met behulp van de GPS. De track van de route is inmiddels in de GPS geladen, ook de benodigde kaarten zijn al geïnstalleerd.

Hoewel wij er nog niet klaar voor zijn, zijn er wel weer stappen gezet in de voorbereiding van onze reis.