strijd tegen de elementen - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu strijd tegen de elementen - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

strijd tegen de elementen

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

01 April 2013 | Nederland, Dronten

Afgelopen weekend de eerste trainingskilometers gemaakt, het was wel een strijd tegen de elementen. Als een moderne Don Quichot streed ik Zaterdag tegen een sneeuwbui en vandaag was het strijden tegen een krachtige wind uit het Noord Oosten.

Maar het weekend begon samen met Youri inkopen doen bij Decathlon Amsterdan. De kampeeruitrusting van Youri aangevuld met een slaapzak en een luchtbedje. Ook zijn fietsoutfit is nu wat uitgebreider, zo is zoon lief weer voorzien van een doppie voor....je weet wel, ook een lekker strakzittende fietsbroekie moest er komen. Zowel in de korte als lange uitvoering. Ook voor mijzelf is er een nieuw helmpie gekocht, ik weet nog steeds niet waar mijn vorig exemplaar gebleven is.

Zaterdag was het vooruitzicht mooi, mooi zonnig weer met relatief weining wind. Vol goede moed stap ik op de fiets maar ik was het dorp nog niet uit of ik zag een dreiging van een donkere lucht. Denk nog zal wel meevallen, net als ik bij een stuk van zeven kilometer tegen de wind in ben begint het te sneeuwen. Tegen de wind in met sneeuw is geen pretje, dus de fiets maar gekeerd en terug naar huis. Na 10 kilometer was ik al weer thuis.

Vandaag in de herkansing, het is een prachtige dag, wel een wat lage temperatuur. Op de fiets ben je wel zo warm, zeker tegen de wind in. Het rondje ging vandaag lang de Hanzelijn over het overijsselse pad naar het Drontermeer. Het is zeer helder, bij de visplaats stop ik even, praat wat met een echtpaar uit Sneek. Nu lekker ove de dijk met wind in de rug naar Elburg. Terug naar Dronten met de wind schuin voor mij en later schuin achter mij. Was zo toch weer een ronje van 30+ kilomers.

Zal de komende dagen regelmatig gaan fietsen en zo aan mijn conditie werken.

  • 01 April 2013 - 16:56

    Annelies (werk):

    Foto's laten een mooie lucht zien, maar het was inderdaad best nog wel koud buiten, je kan nu al wel zeggen, volgende maand gaan we weg.

  • 01 April 2013 - 20:28

    Mieke:

    Ik heb het al vaker gezedd Wubbe, je bent een bikkel. Het is mij nog te koud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 136258

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: