trotse zitbotjes - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu trotse zitbotjes - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

trotse zitbotjes

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

03 Maart 2013 | Nederland, Dronten

Na twee weken uit de running zijn geweest (griep) ga ik morgen weer aan het werk. Ook het fietsen zelf lag compleet stil, was trouwens ook niet het aller mooiste weer. De vooruizichten voor deze week gaan de goede kant op. Toch maar eens beginnnen met conditieopbouw, we hebben nog enkele weken de tijd om hier aan te werken. Moet Youri zijn fiets ook maar eens gaan brengen.

Mijn nieuwe fiets is inmiddels in bestelling, kan zijn dat het deze week al wordt afgeleverd. Het kopen van een fiets lijkt gemakkelijk, ga naar een fietsen zaak, zoek er een uit en fiets vervolgens (na betaling) naar huis. Het kan ook anders, je krijgt alle tijd om rond te kijken, mag overal aanzitten en in knijpen (wat betref de fietsen dan, het overige mag wel worden bekeken). Ben ik aan de beurt dan mag ik tegen een lat gaan staan van een meetapparaat, mag allerlei poses aannemen en alles wordt geregistreert.

Uit de printer rolt vervolgens een fiets met mijn maten, hier en daar kan er nog wat onderdelen worden verwisseld, zo wissel ik van remsysteem en laat de Magura HS11 (hydraulische remmen) monteren, combipedalen en een steun aan de voordrager, slot en verlichting maken de fiets compleet.

Ik krijg een stukkie golfkarton aangereikt met het verzoek om hierop te gaan zitten. Wat kracht te zetten, wat heen en weer te wiebelen en vervolgens op te staan. Resultaat een prachtig afdruk van mijn zitbotjes, lang niet gezien. Volgens de verkoper beschik ik over een zeer ideale paar zitbotjes. Met deze zitbotjes krijg ik nagenoeg geen zadelpijn. Raar woord eigelijk zadelpijn, het zou zitbotjespijn moeten zijn, maar dit terzijde. Het klopt ook wel, ik heb onderweg wel eens de zadel nood gedwongen moeten vervangen, en probleemloos kom ik mijn reis vervolgen.

Ik ben trots op mijn zitbotjes.

By the way, mijn fiets is een Santos Travelmaster 2.8, handgebouwd (zoals alle Santos fietsen) met voorwielen met een diameter van 28” (700CC). De Santos Travelmaster 2.8 Alu is ontworpen voor de vakantiefietser die liever op asfalt fietst dan op gravel en stenen (maar dat laatste zo af en toe eigenlijk ook wel heel leuk vindt). Een fiets voor vakantiefietsers die comfortabel en relaxed lange afstanden willen overbruggen. Bij fiets is gekocht bij de Santos dealer in Dronten, Jan Brinkman, (www.janbrinkman.nl) een zaak waar ze nog tijd voor je nemen met wel als gevolg dat je wel eens wat langer moet wachten.

De foto is een voorbeeld van een Santos 2.8, maar niet de mijne.

  • 03 Maart 2013 - 21:39

    Annelies (werk):

    Nou weer een heel verhaal, zitbotjes zijn natuurlijk extra gestimuleerd tijdens de griep (heb ook net de griep achter de rug) eetlust is dan vaak wat minder en als de koorts over is verruil je vaak het bed voor bankhangen, ik wist tenminste op het laatst niet meer hoe ik moest zitten (hangen).
    Maar lekker dat je er morgen weer bent (zal nog wel even tegenvallen (weet ik uit ervaring)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 136084

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: