Het Toscaanse landschap - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Het Toscaanse landschap - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Het Toscaanse landschap

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

03 Juni 2012 | Nederland, Dronten

Wubbe en Peter zijn in de middag gearriveerd bij een camping en jawel, de heren doen niet voor minder,...MET een zwembad om de vermoeide ledematen te verwennen.
De camping bestaat uit terrassen gelegen tegen een heuvel. Zowel de plaatsen als het grote zwembad hebben een mooi uitzicht over het omringende landschap
De camping ligt op een heuvel en heeft een prachtig uitzicht. Het is het goed vertoeven met de tentjes vlakbij de kersen bomen. Wubbe heeft ze geproefd en ze zijn heerlijk zoet. Ze gingen vanavond eten weer met Arnold, (ze komen niet van die man af,) haha! Wat zal de pot schaften vanavond???? Diegene die op pasta hebben gewed, die hebben verloren. HET wordt PIZZA! Hoe verrassend.

De tocht van vandaag was schitterend. Ze hebben niet snel gefietst, maar 30 km. ( hoor mij nou, maar 30 km.) ,maar wel weer 500 meter geklommen. De foto's getuigen van een glooiend landschap met veel cipressen, echt het Toscaanse landschap.
Aan de kust en op de eilanden is de typische weelderige, mediterrane plantengroei te vinden en de heuvels zijn bedekt met olijfbomen en wijngaarden. Met name in het Chianti-gebied waar de mannen gisteren waren tussen Florence en Siena is het bekoorlijke heuvellandschap bezaaid met cipressen.Er zijn weinig tot geen meren in deze regio.
Toscane beslaat een gebied van ongeveer 23.000 km2.
Aan de kust wisselen brede stranden (Versilië en de omgeving van Cecina) zich af met rotsachtige klippen (Piombino, Argentario),terwijl de eilanden van de Toscaanse archipel uitlopers zijn van de rotsachtige kust.

Onderweg hebben de heren weer de nodige tentjes aan gedaan om de inwendige mens te versterken en om daarna weer verder te fietsen en te genieten.
Wie aan Toscana denkt, ziet al snel prachtige landschappen en uitgestrekte wijngaarden voor zich. Maar je vindt hier ook de mooiste authentieke dorpjes, waar kunst, geschiedenis en natuur in perfecte harmonie samenkomen. Vaak zijn de vergezichten adembenemd mooi en kun je kilometers ver kijken. Door het behoud van vele oude gebouwen, zoals kerken en museums, proef je hier de Italiaanse cultuur overal. Deze borghi zijn zeker een bezoekje waard!
Voor ons , de thuisblijvers blijven alleen de foto's om naar te kijken en te genieten in dit koude kikkerland. De heren zitten nu nog met 28 graden, een heerlijk temperatuurtje misschien wel te proeven van de kersen. Ze zullen vanavond weer tevreden hun tent binnen duiken voor een welverdiende nachtrust.

PS.
Voordat ik het vergeet, jullie zullen mij de komende 3 dagen moeten missen, want Miss Marple gaat op stap. Heb er genoeg van om thuis te zitten,hahaha! Wubbe zal proberen zelf het een en ander om zijn blog te zetten. Het is tenslotte ook ZIJN BLOG.Veel plezier met "the Master him self". Ik ga op tournee.

• 03 Juni 2012 - 18:32

Marja:

Jullie genieten van het mooie weer terwijl wij hier met truien aan in huis zitten. Br, wat is het koud vandaag. Maar we gunnen jullie het van harte hoor, jullie hebben er hard genoeg voor moeten "werken".

Miss Marple, fijne dagen gewenst, wij de collega's gaan er ook even twee dagen tussenuit op teambuilding. Dus ook van mijn kant, tot over een paar dagen.

• 03 Juni 2012 - 19:11

Elisabeth:

Tjonge, dat ziet er goed uit zeg! Ben best een beetje jaloers!! Ja.... Op dat zwembad dan hè, niet dat fietsen hoor. Ik zit hier met de kachel en mijn fleecevest aan.... Bah

• 03 Juni 2012 - 19:37

Bert Jr:

Nou miss marple, ik wens je fijne 3 dagen toe al ken ik je niet. En verder peter en wubbe, geniet van het warme weer daar. Hier is het koud en guur. En ik heb de kachel weer aan! Veel plezier verder. En bedankt voor de foto's

• 03 Juni 2012 - 19:40

Jan En Erna:

Terwijl hier het net zo warm is als de 1e kerstdag jl., liggen de bikers aan het zwembad, na 30 km fietsen en klimmen, kersen te eten.
    De kachel aan een blogje lezen, foto's kijken en wegdromen naar het Toscaanse landschap.
    Met Miss Marple is het kwaad kersen eten, ze gaat er van door.
    Marloes we gunnen je uitstapje en zullen je verslageving missen.
    Heren jullie kunnen gewoon door fietsen en alsnog verslag doen want wij willen geen km missen.
    De Groet'n

• 03 Juni 2012 - 20:21

Gerard:

Nou Marlous lekker dan, zit ik mij te verheugen op het volgende verslag, ga je er zomaar tussen uit, maar moet kunnen hoor.
    En afdeling VHV, als het spannend wordt bel ik wel naar de hei toe.....

Verder maar weer veel zwemplezier gewenst en geen bommetje. Maak er morgen een mooie dag van en hopelijk beter weer als hier en vooral blijven doorgaan. suc6 allebei.

• 03 Juni 2012 - 21:15

Chris.:

Miss Marpel, veel plecier maar we zullen je achtergrond informatie missen. Nou Wubbe we rekenen op jullie, morgen avond. En ook wat foto's graag.
    Het was hier wat kouder en natter als bij jullie, maar met de juiste kleding kon je hier nog goed fietsen. Ik vond het best een mooie dag vandaag.

Heren en morgen weer gaan met die banaan.

Trap ze.

• 04 Juni 2012 - 10:27

Ingrid :

ziet er goed uit heren! leuk om jullie zo te volgen. hier alles goed hoor, elke nacht de babyfoon aan voor lies en marc stopt haar elke avond in hi hi. geniet er nog lekker van!!! groetjes uit swiftercity de buurtjes

• 04 Juni 2012 - 10:53

Bertsr:

Hoi peter hoe gaat alles naar wens. Je zoekt het wel uit campin met 2zwembad toe maar i nederland is he berekoud in de krant schrijft men dat het net zo warm i als met de kerst nou geniet maar verder tot iens