Genieten in Venetië.......... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Genieten in Venetië.......... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Genieten in Venetië..........

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

27 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Vanmorgen vertrokken met de bus naar het spektakel in Venetië. Boven op de Rialtobrug konden Wubbe en Peter de vele mooie boten bekijken.
In het Italiaans heet de brug "Ponte di Rialto" en loopt over het Canal Grande, de levensader van Venetië. Het is de oudste en bekendste van de vier bruggen over het Canal Grande.
De huidige brug, ontworpen door Antonio da Ponte, overspant het Canal Grande in één boog. Het ontwerp lijkt veel op de oude houten brug, met twee hellingen verbonden door een centrale overspanning. Links en rechts van de open oversteek bevinden zich stalletjes. Het is ook mogelijk om achter de winkeltjes langs te lopen en naar het water te kijken, wat op het middenpad niet mogelijk is. Maar bovenop was het een genot om te zien, wat een mensen, wat een boten. De peddels werden als groet naar de mensen aan de wal omhoog gestoken. In sommige boten zaten er mannen met trommels en veel kabaal maakten en de mannen klapten met de peddels op de boot. Het geheel leek wel een TAPTOE, maar dan op het water.

Het was wel druk, maar niet te druk, maar de heren vinden altijd wel weer een plaatsje om wat drinken en wat te eten.
Vanmorgen hebben ze zich een "toeristische poot" uit laten rukken door € 18,- te betalen voor 2 koppen koffie en 2 armzalige broodjes op het San Marcoplein( ja , dan vraag je er ook om),mannen willen jullie dan wel 40x goed kauwen. Maar die uitgave hebben ze weer goed gemaakt door in een andere wijk een pizzapunt te kopen voor € 1,50. En vanavond hebben ze zelf soep gemaakt met broodjes. Kijk,das beter, ik moet tenslotte ook nog op vakantie!!

Vanmiddag op de camping een beetje geluierd, Wubbe heeft z'n dagboek bijgewerkt( zal wel anders zijn dan dit blog) en Peter moest nog bijkomen van zijn zeer uitputtende vliegreis en is een boek gaan lezen.

Morgen weer op de pedalen en de bedoeling was om te overnachten op een Camping in Papozzo , zo'n 70 km. verderop, ware het niet........ja daar komt ie..???? dat die camping niet meer bestaat. pffffffft. Fietspaden weg en nu ook nog de campings, wat een land.
Dus morgen een dubbele etappe naar Ferrara. Nou ja, ze kijken hoe het gaat en als echt Peter z'n tong tussen de spaken hangt zullen ze wel eerder stoppen.
Nou, fans, dat was het weer voor vandaag. Wens Wubbe en Peter veel succes. Vinden ze leuk als jullie (de volgers) reageren. Dus lees je dit en en je hebt nog nooooooit wat op dit blog geschreven. Dit is je kans!! Steek die jongens een hart onder hun riem, zodat ze morgen als een speer voor uit gaan.

• 27 Mei 2012 - 18:58

Annelies (werk):

He jullie lekker genieten in Venetiië, (en wij van jullie verhalen daar)leuk joh Dat je net in zo'n stadje bent als er zoiets plaats vindt (had je neem ik aan niet van te voren geweten) maar dat is iets wat ze jullie mooi niet meer kunnen afnemen.
    Maar neem aan dat jullie morgen toch wel verder gaan fietsen, alleen de toerist uithangen kan niet hoor, zo komen jullie niet in Rome aan, en daar is het toch om te doen nietwaar!
    Heel veel fietsplezier, nu lekker samen, zal best wel fijn zijn nu de laatste 2 weken samen te zijn, hebben jullie lekker wat afleiding en gezelligheid aan elkaar.
    Zet hem op joh!!!!
    ik blijf jullie volgen de komende twee weken

• 27 Mei 2012 - 19:12

Annelies (werk):

Ik was dus iets te snel, had de foto's nog niet gezien, nou heren het gaat jullie goed morgen, is hier trouwens erg lekker weer, wel 25/28 graden en nog lekker een dagje vrij, gaat hier wel lukken om het morgen rustig aan te doen, jullie lekker niet, fietsen joh!!!

• 27 Mei 2012 - 19:26

Bert Junior:

Leuk verslag. En ik hoop dat het lekker fietsweer wordt. En niet teveel koffie drinken want anders wordt je arm hahaha. Groeten van bert en wil.

• 27 Mei 2012 - 19:43

Marja:

Zet 'em op mannen, nu gaat het echte werk voor je beginnen Peter, en mocht de dubbele etappe naar Ferrara toch te ver zijn..... er is altijd wel ergens een plekje waar je je tent op kunt zetten, campings zat.(of anders gewoon weer een jeugdherbergie...;-) )
    Veel fietsplezier!

• 27 Mei 2012 - 19:52

Mieke:

Echte toeristen Venetie...altijd leuk. Verdwalen in de straatjes is ook zo heerlijk. En dan morgen weer lekker fietsen; die dubbele etappe lukt je best Peter (zolang je tong niet daadwerkelijk klem zit tussen je spaken). En anders vinden deze twee charmante bikkels vast wel ergens een slaapplaatsje..

• 27 Mei 2012 - 20:58

Bert (werk):

Zo te zien genieten jullie volop, ook al moet je soms een eind terug fietsen omdat er geen brug lag. Dat zijn wel de moeilijkste kilometers, maar die vergeet je dan ook nooit. Elk nadeel heb zijn voordeel.

Geniet ook van het heerlijke eten en van het vele schoons......

• 27 Mei 2012 - 22:19

Marion:

He mannen!! Eindelijk samen op weg!
    Leuk! Maak er iets gezelligs van en niet teveel kibbelen onderweg wie er voorop mag rijden hoor;) Ik denk wel als ik het zo lees dat het vervolg van jullie reis de "campingzoekie"trip gaat heten, met al die "onzichtbare/onvindbare campings":p
    Trap ze weer en veel plezier!
    Marloes ik wil je bij deze gelijk ook even bedanken voor de leuke stukjes die je steeds schrijft!
    garoeties!!

• 27 Mei 2012 - 22:41

Chris.:

Jongens, een poot uit laten draaien!!! Het was toch geen varkenspoot? Wubbe vergeet niet te genieten van de ponsiëtta (ik hoop dat ik het goed schrijf). Dat geroosterd speciaal gekruid speenvarken uit Umbrië, fantastisch, Ik vond het heerlijk, ik weet niet meer of jij er ook zo over dacht. Zo ja, je hebt de kans nu.
    Heren we wensen jullie een goede trap morgen.

Anneke en Chris.

• 28 Mei 2012 - 07:40

Evelien Okken:

Heren toch, jullie weten toch dat het op het Sint Marcoplein errug duur is.. :) Ik was zo geinspireerd door julie verhalen dat ik gister ook lekker italiaanse pasta heb gemaakt. :)
    Ik wens jullie veel plezier vandaag en heel veel succes met fietsen. probeer elkaar er door te slepen.

• 28 Mei 2012 - 19:17

Ineke:

Wubbe en Peter fijn dat jullie nu samen kunnen genieten van het mooie Italië en wat fijn dat wij mogen mee genieten. Vandaag nog in Venetië en morgen eindelijk samen fietsend op weg naar Rome. Ik wens jullie een goede nachtrust en morgen goede fiets-benen. Veel plezier.

• 28 Mei 2012 - 20:44

Sleur:

Goedendag broeders,
    Het is weer tof te lezen dat jullie het nu al naar jullie zin hebben, terwijl de trip voor twee nog moet beginnen.
    Jammer voor jullie dat net die 1ne camping is opgedoekt, maar dat hoeft voor zulke survival men's als jullie toch geen probleem te zijn. Jullie zijn allebei uitgerust met een Garmin navigatie systeem en volgens mij kun je daar bij Nuttige punten/spel naam gewoon camping invoeren en dan rollen ze er zo uit met afstand en al.
    Mannen suc6 en "hou vol ga door"
    Gr Sleur

• 28 Mei 2012 - 21:12

Jan En Tineke:

Vandaag teruggekomen van weekendje Butjadingen. Door zon en wind mooi rood kleurtje gekregen. Dus kijk uit voor de zon morgen als jullie weer verder gaan.