V enetië ..........Dat is genieten! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu V enetië ..........Dat is genieten! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

V enetië ..........Dat is genieten!

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

23 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Vandaag een heerlijke dag. Vanmorgen even wat regen, toch nog een paraplue moeten kopen. Ronddwalend door de kleine steegjes, romantische bruggetjes ( zonder 't vrouwtje), slenterend over het San Marcoplein.
Het San Marcoplein (Piazza San Marco) is het centrale plein van de Italiaanse stad Venetië met vele terrasjes en natuurlijk de vele duiven. Om de vele kerken te bezoeken moet je veelal betalen en staan lange wachtrijen. Nou, daar had Wubbe geen zin in. Hij heeft veel gewandeld en af en toe een boot genomen. Hij heeft genoten van al het moois wat Venetië biedt.

Hij vertelde moeie hoefjes te hebben van het slenteren, beter 100 km. gefietst dan 10 km.door een stad te lopen. Morgen staat een bezoek aan de markt in het voor uitzicht en naar de Joodse wijk en naar 2 eilanden,maar daarover morgen meer, want ik val zowat om van de warmte hier in Dronten, terwijl Wubbe het heerlijk heeft met een temp. 23 graden.

Hij slaapt vannacht weer op dezelfde camping en had vandaag heerlijk spaghetti gegeten in een pittoresk eettentje in het dorp.
Welterusten allemaal!

• 23 Mei 2012 - 21:28

Marja:

Mooie foto's van Venetie. Krijg er zin in. Daar moeten we toch ook maar snel een keertje naar toe.
    voor nu sweet dreams.

• 23 Mei 2012 - 21:42

Peter:

CIAO Wubbe!
    Ik had je al gesproken, maar toch even een berichtje over de mooie foto's.
    Ziet er erg aantrekkelijk uit daar in Venetie, dat lijkt mij zeker de moeite waard.
    Fijn dat weer ook mee zit en de voorspellingen er positief uitzien.
    Alles ligt klaar in de huiskamer mijn tassen en driewieler, qua kilo's kom ik goed uit.
    Voor jou slaap wel en morgen weer een mooie dag!
    Nog twee dagen......!

Doeidoei
    Peter

• 24 Mei 2012 - 06:03

Ineke:

Hoi Wubbe,
    Wat lekker zo door de stad sjouwen en lekker genieten van het Italiaanse leven. Wij krijgen er zin in om naar Toscane te gaan maar moeten nog een paar weken geduld hebben. Veel plezier en lekker genieten. Groetjes

• 24 Mei 2012 - 07:43

Evelien Okken:

Venetie, wow!! Ziet er goed uit. Is het nou echt zo bijzonder als dat je altijd overal leest? Spaghetti, die was vast heel lekker in Italie. Enjoy your stay there!

• 24 Mei 2012 - 08:02

Gerard:

Ziet er indrukwekkend uit, veel plezier en je maatje komt zo even bij mij langs voor zijn vertrek. Nog een daggie dan is ie bij je.
    groeten

• 24 Mei 2012 - 11:38

Annelies (werk):

Leuke foto's, komt me bekend voor, geniet er lekker van, nog even en Peter is bij je, zal je vast wel goed doen met zijn tweetjes het laatste stuk te doen.

• 24 Mei 2012 - 12:38

Chris.:

Nou Wubbe, nog een dag plezier gewenst in Venetië.

• 24 Mei 2012 - 16:20

Dirk R.:

Hoi Wubbe (en meelezers),

Vlak voor ons gesprek hebben we elkaar nog ff gemaild.
    Ik ben inmiddels terug van mijn motorrit door Schotland en Wales en heb net ff de tijd genomen om je verslagen te lezen.
    Afgezien van het afzien, lijkt het me dat je toch enorm geniet van het onderweg zijn en de ontmoetingen onderweg. Ook ik heb ervaren hoe leuk het kan zijn om alleen onderweg te zijn, waardoor je heel snel aanspraak hebt met medereizigers. Of ze nou op de fiets zijn (ook Schotland blijkt populair te zijn onder fietsers heb ik gemerkt), met een motor of lopend, je hebt binnen de kortste keren een leuk gesprek met een volslagen onbekende.
    Goed om te lezen, dat je fiets en tent het goed doen en je weinig/geen pech hebt.

Goede reis verder, geniet er van !

Dirk.

PS; Beterschap Gerard !

• 24 Mei 2012 - 18:28

Coos:

Hallo Wubbe,
    Ja Peter en ik zijn vandaag even bij Gerard geweest, het is potverdorie niet te beseffen wat Gerard en zijn gezin allemaal moeten meemaken. Gelukkig houdt Gerard een positieve blik.
    De trip die je aan het maken bent levert je weer veel stof tot vertellen, dat horen we graag als je samen met Peter weer terug bent, succes en plezier
    Coos