Het is helemaal weer fijn.............. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Het is helemaal weer fijn.............. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Het is helemaal weer fijn..............

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

18 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Gisteren hadden Wubbe en ik weer contact zoals bijna elke avond, maar ik had gisteren geen tijd meer om dit blog te vullen, want terwijl Wubbe heel wat kilometers bij mij vandaan in z'n tentje lag te blauwbekken, zat ik mij te bescheuren bij de voorstelling van Najib Amhali. Die vent is echt gestoord......Verschil moet er zijn, nietwaar?

Gisteren had Wubbe de pas bereikt na een ZWARE beklimming. Een pas op een hoogte van 1520 km. Handschoenen aan, muts op,lang broek en jas aan. Nou, daar is hij wel aan gewend, want volgens mij ligt hij ook zo in z'n bed. Dat wordt weer even afkicken als Wubs weer thuis is.

Gisterenmorgen was de tent weer bevroren, maar hij had verder goed geslapen. Alle winkels in Oostenrijk waren dicht op Hemelvaart, maar in Italië wordt gewoon gewerkt. De tocht begon over prachtige dalen met veel kleurrijke bloemen en veel vogels. Weer leuke mensen tegen gekomen. Er was een stel uit Amsterdam en die had voor de avond een blokhut gehuurd op een zeer luxe camping en daar hebben ze met 5 personen heerlijk samen gegeten.
Dat is toch weer zo leuk aan deze reis, dat je altijd nieuwe contacten opdoet. In het gebied waar Wubbe nu zit heeft het al 2 weken niet geregend. Hij verblijft nu in het plaatsje Glurns in Italië en ligt 2 dagen voor op het schema. Dus vandaag heeft Wubbe het voornemen om een lekker rustig aan te doen en het stadje te gaan bekijken. (Kijk,en DAT vind ik nu wel weer leuk) Het zonnetje schijnt en nu mag hij daar even rustig van genieten.

  • 18 Mei 2012 - 08:22

    Marja:

    Jeetje, met zo'n uitzicht wil ik ook 's morgens wel wakker worden. Wat mooi. Groot gelijk Wubbe dat je even een dagje rust neemt. Ga er even lekker van genieten.

    Groetjes

  • 18 Mei 2012 - 09:33

    Ineke:

    Dat ziet er prachtig uit, op deze manier vergeet je die koude nachten volgens mij weer snel. Geniet van deze mooie rustdag. Groetjes

  • 18 Mei 2012 - 12:28

    Gerard:

    hallo vriend, effe geen sneeuwballen meer gooien, maar vandaag weer genieten van een terras en een lekker stukje gebak of zioiets. suc6 maar weer gewenst

  • 18 Mei 2012 - 15:25

    Peter:

    Hey Wubbe!

    Heb even gekeken weer op google naar het plaatsje Glurns, daar hadden ze gewoon weer streetview. Het is zo te zien een leuk centrum met een mooie omgeving. Die foto waar je fiets bij op staat en de omgeving daarom heen doet mij denken aan een foto in het Reitsma boekje, mooi dat groene gebied tussen de bergen.
    Wat ik zo lees is dat je toch ook wel redelijk wat gelijk gestemde fietsers tegen komt op deze tocht he..
    Met de voorsprong heb je wel weer mooi de ruimte om straks Venetie rustig te kunnen bekijken toch?
    Ik was even met de bepakking bezig geweest en doe mijn slaapgerei maar gewoon in 1 fietstas, dat scheelt een rol minder en gelijk zoals jij het hebt.
    Nou Wubbe, neem het ervan en fiets rustig verder"...
    Een groet uit Swifterbant!

    Peter ;-)

  • 18 Mei 2012 - 19:30

    Marion:

    Wat maak jij toch weer een indrukwekkende reis Wubbe, al die leuke mensen die je ontmoet, het spontane samen eten, maar vooral die prachtige omgeving steeds! Echt te gek zeg zoals je daar in je tentje tussen al die bergen ligt! Ben heel jaloers hoor:p Ik hoop dat je vandaag genoten hebt van je "vrije"dagje. Had je wel even verdiend! Ik wens je weer een goede maar vooral veilige voortzetting van je reis toe!
    Groetjes vanuit Dronten:)

  • 18 Mei 2012 - 22:21

    Chris.:

    Zo Wubbe even zo een dag lekker rustig een stadje bekijken en wat uitrusten. Niet fietsen of een klein stukje verder fietsen. Komt wat komt. Ik hoop dat je er van genoten hebt vandaag. Het is trouwens een leuk stadje zag ik op Google Earth.

    En een goede trap verder Italië in.

  • 19 Mei 2012 - 18:39

    Evelien Okken:

    Mooi uitzicht Wubbe, dat verveelt nooit. Ik zit elke dag je blog te lezen. En ben gewoon trots op mijn oompje!!!
    Ga zo door en blijf genieten van je reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 135869

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: