Weer een stap in de goede richting, wij tellen af. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Weer een stap in de goede richting, wij tellen af. - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Weer een stap in de goede richting, wij tellen af.

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

14 April 2013 | Nederland, Dronten

De voorbereidingen vorderen gestaag, inmiddels alweer 300 km op de Santos gefietst. Vandaag 65 km, helaas geen zon gezien. Er stond meer wind dan ik van te voren had ingeschat, maar ja, ik ben dan ook geen weer man. Wat ik van het weer weet is als ik fiets met de zon op mijn bolletje en de wind in de rug dan is er sprake van goed fietsweer en krijgt van mij een 10. Als er maar iets veranderd aan deze twee variabelen dan zal de score al snel minder worden.

Gisteren mijn pannenset aangevuld, zoals ik al eerder schreef hebben Youri en ik niet genoeg aan de twee kleine pannetjes van mij. Ik ben nu in het bezit van een 5-delige set, dit lijkt mij wel voldoende. de pannetjes zijn nu ook groter. Ook heb ik mij voorzien van een nieuw flitsend fietsshirt en een nieuw strak broekkie.

Wat ook nog vermeldenswaardig is dat wij van route zijn geswitcht. In plaats van de route over Zwitserland wordt het nu een westelijker gelegen variant. Deze route ook van Benjaminse, het is de route naar Barcelona. Deze route volgen wij tot aan St. Ambroix vanwaar wij een zijtak nemen tot aan Avignon. (Zie kaartje). Vanaf Avignon gaan wij over op de route door de Provence. Hier hebben wij diverse mogelijkheden om in Nice te komen. Afhankelijk van hoeveel tijd wij hebben kunnen wij een langere, kortere, lichter of een zwaardere route kiezen, als wij maar de 29e mei bij de luchthaven zijn in Nice. (ik denk gewoon de bordjes volgen, weet ik uit ervaring dat je vanzelf dan voor de deur bij de luchthaven komt)

Ook onderweg nemen wij de vrijheid om te variëren in de routes, onderweg kom je meestal wel verassingen tegen, zo kan een brug weg zijn of een camping bestaat niet meer. Dan zullen wij creatief (moeten) zijn, maar een oplossing is er altijd.



  • 14 April 2013 - 20:04

    Peter:

    Hey Wubbe,
    Goed bezigggg, pannetjes onderweg is zoals ik met jou heb ervaren van levens belang als je trek hebt in pasta met vis! ;-)
    Volgens mij gezien de kaart kom je kort langs Bagnols sur Ceze, je weet wel de camping waar ik 4 jaar heb gestaan met die lichtgevende fabrieken in de buurt.
    Groetsel, Peter

  • 16 April 2013 - 09:09

    Peter Grau:

    Goed bezig Wubbe, een goede voorbereiding is het halve werk.

    Groet,

    Peter Grau.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 135855

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: