Olijfje, my dear? - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Olijfje, my dear? - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Olijfje, my dear?

Door: Miss Marple

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

09 Mei 2017 | Spanje, Mérida

Na een goede nachtrust dachten de mannen een heerlijk ontbijt te kunnen verorberen, maar ja ik weet niet of jullie weten wat een "spaans ontbijt" inhoudt, maar dat is toch echt niet veel. Op een paar droge crackers trap je niet ver. Gelukkig zo'n 5 km. verderop een heuse culinaire snackkar..alwaar ze een kop koffie een broodjes naar binnen konden schuiven. Dat was al een stuk beter om de dag te beginnen, want er wachten weer 66 km.om te rijden.

Maar toen gebeurde er toch wat aparts......na wat heen en weer gefietst waren ze toch heus de route kwijt in een dorpje, ze konden de uitgang niet vinden, hahha! Wubbe had thuis al de route veranderd (dat was voor wandelaars) ingevoerd, maar was dit stukje even vergeten en toen was de route er echt alleen nog maar voor wandelaars. Het viel de plaatselijke bevolking wel erg op dat die mannen uit Nederland alweer voorbij kwamen, dat was toch niet voor dat geweldige ontbijt.
Die man van het kraampje "Churreria Bocateria" kon het niet langer aanzien, is op zijn brommer gesprongen en heeft de mannen het dorp uitgeloosd via kleine weggetjes, zeer ruraal gelegen zal ik maar zeggen.
De teller kwam na deze dag toch nog op 78 km. Zijn die mannen 5 dagen zonder hun meisjes dan zijn ze gelijk de kluts kwijt,haha

De temperatuur was vandaag goed te doen, minder warm ongeveer 25 graden. nou ik zou het er voor doen.
Ze zijn vandaag gearriveerd, na een mooie rit met heeeeeel veeeeeel olijfbomen en olijfbomen en olijfbomen en hier en daar een verdwaalde druivenboom. Ze hebben gegeten bij de Burger King, daar had Peter zo 'n zin in, nog even in het dorp bij de overblijfselen van een Romeins theater gekeken en weer onderdak gevonden voor vannacht, het hele hostel zit vol met pelgrimgangers en ze slapen allebei op een hoogslaper. Welterusten heren! Voor morgen succes richting Cáceres.

• 09 Mei 2017 - 21:13

Femke:

Ha die Wubbe en Peter, jullie zijn goed bezig zeg.

Sportief, vit. D opdoen en de innerlijke mens versterken sociaal, culinair, cultureel en avontuur. Het ziet er allemaal weer heel aantrekkelijk en benijdenswaardig uit vanuit het, relatief, koude NL. Denk vooral niet aan ons, wij ploeteren hier wel voort ;-)

Een aangename voortzetting gewenst!

Miss Marple, dank wederom voor de smeuïge reisverslagen, ik kijk er dagelijks naar uit!

• 10 Mei 2017 - 08:45

Greta:

Wubbe en Peter,

Het is weer genieten!. Jullie lekker op de fiets en wij hier in Nederland met de reisverslagen van Miss Marple. Ik wens jullie nog een mooie tocht en vooral geniet ervan.

• 10 Mei 2017 - 19:05

Alie Trouw:

Hoi Peter en Wubbo
    Ik lees met veel plezier elke avond jullie reisverslag en zou graag met jullie mee fietsen

• 10 Mei 2017 - 20:03

Marja:

Hey spoorzoekers,
    Toch maar goed dat er nog Spanjaarden op brommertjes zijn die als gids willen fungeren. Wie weet waar jullie anders uit waren gekomen hahahahahaha.
    Ach, met de fiets aan de hand kun je ook heel goed lopen hoor over de wandelroute ;-) Ik spreek uit ervaring, maar dan omdat het te steil was om nog te fietsen, niet omdat we de weg kwijt waren hihi.

Alle gekkigheid op een stokje, jullie zijn lekker bezig en fijn dat het vandaag wat minder warm was anders krijgen we straks twee in elkaar geschrompelde mannetjes terug en dat willen we niet :-)