Geroosterd op het fietsje..... - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Geroosterd op het fietsje..... - Reisverslag uit Almadén de la Plata, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Geroosterd op het fietsje.....

Door: Miss Marple

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

07 Mei 2017 | Spanje, Almadén de la Plata

De mannen zijn neergestreken in het mooie dorpje Almadén de la Plata, 69 km.vanaf Sevilla. Volgens de kilometerteller van Wubbe hebben ze 75 km. gereden, maar ik denk persoonlijk dat dat kwam omdat zijn voorwiel achterste voorste in het frame zat en hij achteruit reed, haha. Hij kwam daar achter omdat die teller het niet deed.Het kan ook van de warmte zijn, want het is daar " Bloody Hot". De thermometer wijst richting de 30 graden. Dus petje op, zonnebril voor en dik in de bak en braad.

Onderweg kwamen ze bijna in de optocht van het feest van San Isidro, een vrolijk en groots opgezette pelgrimstocht voor de beschermheilige van de landbouw en er waren boeren met paarden en karren, kledendracht en flamingo-muziek.Wat een kleurig spektakel!

De omgeving waardoor de mannen fietsen is heel weids,ze konden heel lang nog de kerktoren van Sevilla blijven zien. De bermen zijn gevuld met kleurrijke bloemen en natuurlijk heeft Nico,......,oh, pardon ik bedoel Wubbe weer de meest prachtige vogels gezien, zoals de Bijeneter, de Kuifleeuwerik en de blauwe Ekster. Natuurlijk ging de weg ook de hoogte in en pufpuf,, dat was toch wel even afzien met die hitte erbij. Dus hebben ze hun rust genomen op gezette tijden, koffie met taart, heerlijk gegeten, brood met chorizo, jammie en bij die bar kregen ze heerlijk koel water mee, gratis en voor niks. Nou daar moet je hier eens voor komen in sommige restaurants.
Al met al zijn er per persoon 6 bidons vocht naar binnen geklokt.
Ze overnachten nu in een wat betere hostel, waar Wubbe in ieder geval rechtop in de douche kan staan, in plaats dat de douchekop op okselhoogte staat ingesteld.
Op dit moment zijn de mannen lekker aan het eten, de was hangt te wapperen, het lijkt al echt een getrouwd stel,haha! Morgen staat 100 km.op stapel, maar dat wordt misschien wel aangepast door de warmte, het moet wel leuk blijven.

• 07 Mei 2017 - 20:16

Annelies Van Der Schans:

Zo heren de eerste kilometers zitten erop, wat een hitte zeg, veel fietsplezier samen

• 07 Mei 2017 - 21:03

Elisabeth:

Petje af hoor heren!! De eerste dag zo'n klim en zulke temperaturen!!

• 07 Mei 2017 - 21:20

Bart Knol:

Hoi Peter en de anderen leuk, om de reisverslagen te lezen, succes en veel plezier, ieder geval beter weer als hier. Groeten Bart.

• 07 Mei 2017 - 21:33

Ilse:

Even opgezocht, plaatje van de blauwe ekster, prachtig zeg. Leuk, zo zie ik ook nog eens wat meer vreemde vogels. Slaap lekker zo, zal vast lukken na zo'n inspannende dag.

• 07 Mei 2017 - 21:33

Daphne:

Wat een luxe en toch ook niet die temperatuur! Succes morgen met die grote afstand en leuke foto's

• 07 Mei 2017 - 21:37

Marion Huijting:

Nou mannen dat was dus al n behoorlijk warme start! Pfff...

• 07 Mei 2017 - 23:53

Marja:

Houden jullie het petje maar op, maar ik neem hem af uit respect voor jullie. Wat een overgang van het kille Nld naar dat soort temperaturen. Pas goed op jullie zelf en pas je tempo/afstanden aan aan de omstandigheden. De kop is er af.

• 08 Mei 2017 - 18:57

Peter Grau:

Ik kan maar weer twee dingen zeggen Wubbe en Peter........ Geniet ervan en Respect.

• 08 Mei 2017 - 22:57

Mirjam:

Hoi Wubbe en Peter,
    ik ben ook weer aangehaakt, heerlijk die verhalen! Ik voel het weer helemaal kriebelen.
    Wens jullie beiden een fantastisch fiets avontuur met heel veel geniet momenten!