ready to go - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu ready to go - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

ready to go

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

09 April 2017 | Nederland, Dronten


Eerst was het aftellen in maanden, daarna in weken nu dan in dagen. Nog 26 dagen te gaan. Komt nu echt dicht bij, ik ben er klaar voor. Voor de puristen onder ons, 26 dagen komt overeen met 3,71 weken, 0,87 maanden en 0,07 jaar.

Ik ben geslaagd voor een luchtbedje, ook aan de zonnebrandcrème en aftersun is gedacht. de inhoud van de toilettas zou bij een soigneur bij het wielrennen niet misstaan. Alleen de epo en ontharingscrème ontbreekt. Geen epo aan ons lijf wij zullen onderweg alleen ons zondigen aan bier en wijn en niet aan andere geest of lichaam verruimende middelen.

De kleding is bij elkaar gezocht , een paar fietsonderbroeken, shirts met korte mouw en lange mouwen. Schoenen, sokken, lange fietsbroek en korte broeken. Hoedje gaat ook mee. Navigatie is klaar, dagboek en route beschrijving liggen ook klaar. Kleine weekend tas voor de terug reis gaat in de bagage mee.

Vandaag was het super fietsweer, veel zon en weinig wind. Ik ben naar Zwolle en terug gefietst langs de IJssel. Het blijft een mooi traject om te fietsen. Ik was op tijd op pad, lekker rustig. Over de Overijsselsepad langs het spoor naar Kampen, onderweg ging mijn fietsjasje al uit. Mijn koppie bij vertrek goed in gesmeerd, de zon brand er al flink op los. Er zijn veel ooievaars te zien, de één zit op de nest terwijl de andere aan het foerageren is. Zo worden de taken verdeeld. Diverse watervogels laten zich ook zien, futen, waterhoentjes, ganzen, meerkoetjes en diverse eenden soorten. Al snel ben ik in Zwolle, via de knooppunten ga ik richting de jachthaven De Hanze waar ook een camperplaats is. Na wat zoekwerk heb ik mijn zwager met zijn camper niet gezien. Via een omweg terug naar de dijk naar Kampen. Bij de McDonald nog een Mcflurrie gescoord. Na precies 80 km ben ik weer thuis. Het was een goede test, de komende weken is er weinig fietstijd, ook lijkt het weer de komende week niet optimaal fietsweer te zijn.

Ik ben er (bijna) klaar en heb er zin in.

  • 09 April 2017 - 23:24

    Chris Huisman:

    Dag Wubbe.

    Ik denk dat het een goed gevoel is nu jullie zo ver zijn.
    Ik zal jullie zoveel mogelijk volgen en wens jullie een goede reis en nog een prettige voorbereiding, ook voor jou Peter heb je zelf een "Waar ben jij nu"?

    Groet van Chris Huisman en ook van Anneke.

  • 10 April 2017 - 07:58

    Alex Tempelman:

    Wubbe,

    zoals ik je ken gaat dit goed komen. Goed voorbereid en idd het was zondag een geweldige dag om lekker rond te fietsen.

    Nu aftellen tot de final countdown. Ik spreek je en wens jouw en Peter veel zegen!

    Alex

  • 11 April 2017 - 07:39

    Coos:

    Hallo Wubbe,

    Het is dan al weer bijna zover, daarom wens ik je samen met Peter een hele fijne fietstocht toe. Zoals altijd ben ik benieuwd naar jullie belevenissen onderweg want daar gaat het uiteindelijk allemaal om, het onderweg zijn en dingen beleven die in je geheugen gegrift blijven.

    Groeten Coos

  • 23 April 2017 - 11:30

    Helma:

    Hallo Wubbe en Peter, ik heb alles geïnstalleerd om jullie mooie reis te volgen! Maak er wat moois van en vooral: geniet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 135933

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: