Nieuwe uitdaging - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Nieuwe uitdaging - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Nieuwe uitdaging

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

23 December 2013 | Nederland, Dronten

Soms laat de roep om naar Santiago te gaan zich niet meer te negeren. Een plotseling besef kan reden zijn om je fiets te bepakken en de deur achter je dicht te trekken.

Tijdens een etentje in Utrecht met Marloes en Youri kwam ook onze vakanties ter sprake, zo ook onze fietsvakantie naar de Provence (Youri en ik zijn van het voorjaar (2013) van Dronten naar Nice gefietst). Op een gegeven moment opperde Marloes "waarom gaan jullie volgend jaar ook niet fietsen?" Ik keek Youri aan en zo is besloten om volgend jaar weer samen te gaan fietsen.

Een bestemming was nog niet gevonden, ik droeg diverse optie aan, voorkeur was toch wel Italië. Maar, aangezien ik besmet met met het Santiagovirus, wat onderhuids altijd door sluimerde. Mijn college Henk wakkerde ook nog eens het vuurtje aan met zijn wandel voornemen om in het voorjaar van 2014 naar Santiago te wandelen. Tja dan ben ik niet meer te houden. Zo komt het dat ik na veertien jaar opnieuw naar Santiago ga, deze keer niet alleen maar samen met Youri.

Op vrijdag 2 mei willen wij vertrekken in de spoor van miljoenen anderen die ons voor zijn gegaan naar Santiago de Compostela.

De komende periode zal ik regelmatig berichten plaatsen over de voortgang van de voorbereiding van onze tocht. Bijgaand vinden jullie alvast een overzicht van de geplande route.

  • 23 December 2013 - 21:53

    Marja:

    gaan jullie hem helemaal doen? is volgens mij een flink stuk verder dan vorig jaar. Succes en vooral ook veel plezier met de voorbereidingen

  • 23 December 2013 - 22:23

    Wubbe:

    Marja, wij vertrekken vanui Dronten, het is ongeveer 1000 kilometer verder dan dit jaar. Moet gewoon extra brood mee en doortrappen.

  • 23 December 2013 - 23:21

    Jan Okken:

    Wubbe,

    Magnifiek besluit om opnieuw de camino naar Santiago de Compostella te doen samen met Youri.
    Alleen al de voorbereiding en dan de tocht op zich, ik zou eerst nog maar een paar Christoffels weg drinken
    We zullen jullie volgen, steunen en over jullie schouder meegenieten.

    Trouwens heeft miss Marple geen fiets?

    Groet,n Jan

    PS vergeet je steen niet!

  • 23 December 2013 - 23:50

    Jacob:

    veel plezier! we volgen weer via de verslagen...

  • 24 December 2013 - 13:20

    Peter Grau:

    Geweldig voornemen mannen, veel succes met de voorbereidingen.
    Maar wie moet er dan in die periode op de wijnflessen letten?

  • 26 December 2013 - 18:41

    Ineke:

    Hoi Wubbe, wat fijn dat je weer gaat fietsen met youri. Weer een mooie reis voor de boeg. Nu eerst de voorbereidingen en dan weer samen onderweg zijn. Alvast veel plezier gewenst met de voorpret. Ik zal jullie met veel plezier weer volgen. Groetjes Ineke

  • 30 December 2013 - 10:51

    Chris Huisman.:

    Harstikke gord Wubbe om samen met je zoon die tocht te maken. Zal jullie beiden goed te toen. Ik ga weer in 2015 een tocht maken, welke weet ik nog niet precies. In 2014 is het weer Canada maar niet op de fiets. Wanneer ik weer naar Santiago zal fietsen weet ik niet maar een keer wil ik dat nog doen.
    Groet van Chris.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 136512

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: