Het blijft warm.... - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Het blijft warm.... - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Het blijft warm....

Door: Miss Marple

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

08 Mei 2017 | Spanje, Zafra

Miss Marple is een beetje laat vandaag. Soms lopen dingen anders dan gepland. De mannen zijn vanmorgen weer op de fiets gestapt en let wel zonder ontbijt, want er was niets open.. 15 km.op de pedalen met een knorrende maag.. Maar ja er moet eerst gewerkt worden en dan de beloning, nietwaar? Ze komen gedurende de dag weer heel wat mensen tegen, veel die de route te voet gaan. Ook nu weer in de herberg met de naam Vincent van Gogh, wat Tsjechen, Italianen, een duits meisje die in Nijmegen had gestudeerd, een duitse man die met een Belgische was getrouwd. Alom een gezellige bende.
Ze hebben ook met z'n allen gegeten, wat een saamhorigheid!
Peter en Wubbe hebben , heel luxe, een kamer voor hun alleen en zelfs de fietsen mochten in de kamer.

Het was vandaag fietsen (93 km.) in een landschap waar ze alleen in de schaduw van elkaar konden staan. Brandende zon, zon en nog eens zon. Dus water, water en nog eens water. Voor diegen die het wil bijhouden, het waren weer 9 bidons water.
Het is toch niet eerlijk verdeeld, wij snakken naar de zon en zij willen een beetje minder. En toch het is dezelfde zon, haha!
De mannen zijn inmiddels Andalusië uitgefietst en slapen vannacht in Zafra in de regio Extremadura, en het plan is morgen richting Mérida.


  • 09 Mei 2017 - 06:07

    Helma:

    Terwijl ik dit lees zit ik te ontdooien in de trein, hier vannacht nog nachtvorst. En jullie maar trappen in de hitte......

  • 09 Mei 2017 - 09:02

    Peter Grau:

    Even een gedichtje voor de mannen.

    't Is niet vervuilend 't is gezond
    Overal rij ik met mijn fietske rond
    Door weer en wind gereden
    Blijf ik fit in lijf en leden

    Soms wind tegen
    Dan is 't alles geven
    Met de wind in de rug
    Zo weer heen en zo weer terug

    Met een vaste tred
    In 't juiste verzet
    Kilometers malen
    Rondgedraaid die pedalen!

    Met regen is het even balen
    Ik vraag me af of ik 't wel zal halen
    Met de warmte van de zon is 't fijn
    Rustig kijken naar 't landschap in volle zonneschijn...

    't Fietske brengt me overal
    Waar ik wezen moet
    Fietsen, fietsen, fietsen maar
    Fietsen, 't doet je goed...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 135725

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: