Training opgepakt - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Training opgepakt - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Training opgepakt

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

27 November 2016 | Nederland, Nederland

2016 heeft nog een maand te gaan, daglicht houdt na vijf uur 's middags al op. Tijd om wat kilometers te maken is kort, komt nu op het weekend aan. Zo ook vandaag, lekker wat kilometers weg getrapt, (65 km). Laatste stuk viel een beetje tegen, zwoegen tegen een stevige bries. Gelukkig kwam ik mijn fietsmaat Peter tegen op de Vossemeerdijk, wel met een mooi glimmende fiets.

Ik was vanochtend goed en wel,op weg naar Biddinghuizen toen het licht begon te regenen, met een mutsje op bleef mijn koppie warm. Op de Bremerbergdijk was een mooi overzicht over het Veluwemeer en het nieuw aangelegde Bremerbaai. De Bremerbaai is een geweldige aanwinst voor met name inwoners van Biddinghuizen maar zeker ook van verder weg gelet op de drukte afgelopen zomer.

Op de Veluwemeer waren al weer vele kleine zwanen verzameld om hier te overwinteren. Deze zwanen komen uit Siberië, afgelopen jaar waren er 4500 aanwezig.

Vlak bij Elburg kreeg ik een appie van Peter, of ik onderweg was? Hij was ook onderweg en was nu in het centrum van Dronten. Hij zal met de klok mee fietsen en ik zal via Roggebot richting de Vossemeerdijk gaan. Zo ontmoeten wij elkaar boven op de dijk om vervolgens gezamenlijk terug te fietsen door het Roggebotbos. Was weer gezellig.

Wij hadden besloten om volgend jaar geen tent, poten en pannen mee te nemen. Wij gaan overnachten in albergues en hostels, eten doen wij onderweg. Ben benieuwd hoe wij dit gaan ervaren, maar dat is iets voor volgend jaar.

• 27 November 2016 - 20:19

Peter:

Mooi tochtje Wubbe! Onderweg had ik ineens zo het gevoel dat jij ook wel eens op je fiets kon zitten, dus jou maar even ge-apt en ja hoor ook jij reed in de polder!
    Mooi naar elkaar toe gefietst en een mooi tochtje samen gedaan in de ons al zo bekende omgeving..., lijkt mij leuk om eens een tochtje af te spreken buiten de polder :-)
    Thuisgekomen ff nagekeken wat mijn ritjeslengte betrof, ik kwam op 53 kmetjes volgens de knooppunten. Lekker hoor en op naar onze volgende!

Groetsels je fietsmaatje ;-)

• 28 November 2016 - 08:02

Coos:

Hee Wubbe (en Peter), ik begrijp hieruit dat jullie komend jaar weer gaan fietsen, waar zal de reis heen gaan? vast veel plezier met de voorbereiding!
    Groeten Coos

• 29 November 2016 - 08:26

Peter Grau:

Ik kan maar een ding zeggen..... Goed bezig hoor, ga zo door.

• 29 November 2016 - 23:58

Chris Huisman:

Dag Wubbe en ook Peter.
    Heel fijn dat jullie samen de route de Plata gaan doen, ik zal jullie volgen.
    Ik wil op 2 juni vertrekken naar Helsinki via de Balische staten en via Stockholm naar Kopenhagen de route is bijna klaar. Maar sinds eind augustus ben ik in toenemende mate vermoeid geworden en spierkracht verloren en dat gaat nog steeds in vlagen door. Kon ik normaal met normaale wind op mijn nieuwe fiets +/- 23 km gemiddeld halen is dat nu 13, 14 km. Vele onderzoeken, bloedonderzoeken maar nog niets gevonden. 1 december es er een EMG onderzoek spier en zenuwfunctie onderzoek. ik blijf doorgaan maar moet vaak uitrusten. Als ik nu met Anneke fiets zegt ze waar blijf je. Ik had me zo verheugd maar zoals ik nu ben kom ik nog niet tot Kampen. Jongens prachtig dat jullie dit gaan doen. Wubbe je hebt wel eens gezegd als je zo iets wilt doen moet je het doen. Eens kan het niet meer. Ik hoop dat ik toch nog weer eens een tocht kan maken. Maar ik denk nu even niet.

Groet van Chris Huisman en jullie een goede voorbereiding.