Het doel is bereikt.... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Het doel is bereikt.... - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Het doel is bereikt....

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

05 Juni 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Wij zijn de laatsten die opstaan. De wandelaars zijn al op pad. Na een kop koffie, bidonnetje vullen gaan wij weer pad. Het is veel klimmen en dalen, maar ook veel hola, bon camino. Er zijn veel wandelaars onderweg, ja heel veel. Complete schoolklassen passeren wij. Wat moet het in het evhte ' hoogseizoen' wel niet worden? Nadat ik in Palais de Rei geld heb gepind kunnen wij ontbijten. Niet overal onderweg zijn pinautomaten, het dus voorkomen dat je een cashflow probleem hebt. Over de grote weg gaat het naar Melide. Vervolgens naar Arzua. In een parkje lunchen wij. Na nog eens 4 km over de grote weg slaan wij af richting Touro. Ook hier is niets vlak, zelfs als het lijkt of het vlak is dan is dit niet zo. De bedenkers van de route hebben hun best gedaan om geen enkele heuvel te vergeten om op te nemen in de route. Nou bedankt hiervoor. Het zijn inderdaad fe bekende laatste loodjes. Omdat wij al heel vroeg in Arzua waren en voor morgen slecht weer is voorspelt zijn wij door gefietst. Zodat wij na een allerlaatste vreselijke klim van 250 meter aankomen in Santiago. Wij stoppen bij het pelgrims bureau. Hier staat al een lange rij pelgrims te wachten voor hun certificaat. Na een uur in de rij hebben gestaan krijgen wij ook onze certificaat, ook onze afstandscertigicaat is nu in ons bezit. Daarop staat vermeld dat Youri en ik na 2583 km zijn gearriveerd in de stad van Jacobus. Op weg naar de camping gaan we krachtvoer laden bij McDonald's, patat bakken kunnen ze in Spanje niet. Wel bij de Mac. Zo is na vijf weken fietsen een eind gekomen aan onze avontuur. Wij blijven nog een paar dagen in de stad voordat wij afreizen naar Porto vanwaar wij terug vliegen naar Nederland. Alvast iedereen bedankt voor de reacties, aanmoedigen, soms ook medelijden maar een ding stond en staat voorop Youri en ik kunnen tevreden en vooral dankbaar terug kijken dat alles ondanks de regen, tegenwind, maar ook zon, wind in de rug goed is gegaan. Wij hebben geen materiaal pech gehad, geen lekke banden, gebroken zadels en we zijn niet ziek geworden.

Dankbaar zijn we, dat we samen hebben mogen doen, vader en zoon. En misschien nog wel het belangrijkste, zonder steun van het thuisfront was dit nooit mogelijk geweest.
Marloes, mijn lief , bedankt hiervoor. Tot heel gauw!

• 06 Juni 2014 - 14:20

Albert:

Gefeliciteerd jongens, jullie hebben het toch maar mooi gehaald!!!
    Weer een grote tocht gemaakt en een ervaring rijker. Uit jullie verhalen die ik gelezen was dit een zeer zware tocht, die julli lang zal heugen. Petje af voor jullie doorzetten en een goede terugreis gewenst.

• 06 Juni 2014 - 17:32

Peter De Jong:

Hoi Youri en Wubbe,

Toch nog even op de valreep van mij een reactie.
    Ik heb jammer genoeg niet alles "live" kunnen volgen,maar heb net een aantal verslagen gelezen. Echt wat mooi om zo een tocht te kunnen maken en alle mooie dingen te zien en te beleven onderweg, en het weer in alle vormen meegemaakt tjonge wat een variatie!
    Ik ben blij voor jullie dat je het beide maar weer mooi volbracht hebben! Ook de vele mooie foto's waren mooi om te zien.
    Een hele diepe buiging voor deze prestatie, en geniet nog lekker de komende dagen.

Groetjes Peter

• 06 Juni 2014 - 18:50

Jacob:

gefeliciteerd echt een enorme prestatie,petje af voor jullie twee ,het was leuk om alle verslagen te volgen met soms netelige situatie,s dan weer met een volle lach ...prettige thuis reis en je pikt erdan an passant ook nog en vierde land bij ..nogmaals petje af!

groetjes Jacob

• 06 Juni 2014 - 23:41

Jan Okken:

Wubbe, Youri,

Gefeliciteerd met het bereiken van Santiago de Compostella.
    Soms zat het mee, soms was het afzien, maar zoals je al zei "gezond en zonder pech jullie doel gehaald.
    Bedankt voor het mee beleven van jullie tocht.
    Geniet de komende dagen zonder de fiets kilometers en een goede reis naar huis.
    Miss Marple geef die afgetrainde fietsers na de knuffels een poldermaaltijdje om weer op gewicht tekomen.

Groet'n Jan

• 08 Juni 2014 - 22:46

Chris.:

Wubbe en Youri.

Van harte gefeliciteerd met de tocht, als vader en zoon op de fiets naar Santiago.
    Een kostbare ervaring, waar je volgens mij lang op kunt teren.
    Wubbe deze speciale tocht op deze manier weer eens beleven geeft denk ik een goed gevoel.
    Men kan veel fietsen door Europa en de wereld.
    Dit blijft een speciale tocht.

Groetjes van Chris Huisman.

• 10 Juni 2014 - 08:09

Greta:

Hoi wubbe,
    Het is je weer gelukt. Gelukkig is alles heel gebleven en ben je samen met jouw zoon een ervaring rijker. Bedankt dat we het met je mee mochten beleven. Tot binnenkort in Dronten!

• 11 Juni 2014 - 17:44

Femke:

Wubben en Youri, gefeliciteerd met deze prestatie!

Knap dat jullie het gehaald hebben en elkaar en door het thuisfront werden gesteund.
    Bedankt voor al jullie mooie verslagen.

• 25 Juni 2014 - 21:24

Anton:

Dag Wubbe en Youri,

Wat leuk om alsnog jullie reisverslagen te lezen.
    Ik hoop dat jullie, afgezien van alles wat er mogelijk tegen heeft gezeten, met een trots gevoel terugkijken op de reis en de daarbij geleverde prestatie !!!

Groetjes, ook van Eddy,

Anton