Mist....... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Mist....... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Mist.......

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

03 Juni 2014 | Spanje, Sarria

Vanochtend vroeg op, iedereen moest om acht uur de herberg hebben verlaten. De meesten waren sowieso vroeg op om de zonsopgang te zien. De dal was vol nevel, het licht gaf een heel mooi effect. De hoge toppen als eilandjes in een zee van nevel. Iets later was er niets meer van te zien, het hele dorp was in nevelen gehuld. Na een koffiebreak van een half uur was het nevel opgetrokken. Het is wel fris. Wij dalen iets af en klimmen in de nevel omhoog naar San Rocque., waar een grote beeld van tegen de wind in torsende pelgrim staat. Het levert mooie plaatjes op. Wij dalen nog een keer om vervolgens weer te steigen naar 1335 m ( alto poio). Onderweg stoppen wij diverse malen om te genieten van het schouwspel van de nevel en de zon. Super. Wij dalen af naar Triacastella door de mist, af en toe dichte mist. Wij koelen flink af door de mist en komen verkleumd beneden aan. Met onze handen rond een hete kop cafe con leche komen wij weer een beetje bij. Vrij gemakkelijk komen wij via Samos aan in Sarria. Op de camping staan Anton en Eddie ook, ze hebben een rustdag. De stad zelf is niet zo interessant. Veel pelgrim vertrekken van hier voor de laatste 100 km om in aanmerking te komen voor het pelgrims certificaat. Morgen knabbelen we een stukkie van de route af, het eind komt nu echt in zicht. Het is nog wel veel klimmen en dalen tot aan de laatste dag.

• 03 Juni 2014 - 22:14

Albert:

Hoe vol mannen nog maar een klein stukje! jullie foto's lijken meer op de foto's die ik vorige week heb gemaakt bovenop de Stelvio in de dolomieten dan op fietsen in een zonnig Spanje. Petje af voor het doorzettingsvermogen dat jullie laten zien! Je moet echt een goede conditie hebben om zo'n tocht te kunnen maken. Maar: "één van de grootste geneugten in het leven is, dingen te doen die veel anderen voor onmogelijk houden"! Veel succes nog!

• 04 Juni 2014 - 00:25

Peter Grau:

Ja mannen echt een top prestatie hoor, ik blijf respect houden voor jullie tour, helemaal eens met Albert, ga O door en nog veel mooie momenten samen. Groet Peter Grau.

• 04 Juni 2014 - 17:46

Marja:

Ik sluit me ook weer aan bij mijn twee voorgangers hierboven. Ik heb diepe bewondering voor jullie prestatie. Bij het fietsen door de Eifel heb ik toch weer vaak aan jullie moeten denken. Dag in dag uit op de pedalen.....ik doe het jullie niet na. Veel succes nog en vooral ook plezier bij de laatste kilometers.