Fietsen met de rem erop....... - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Fietsen met de rem erop....... - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Fietsen met de rem erop.......

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

31 Mei 2014 | Spanje, Rabanal del Camino

Vandaag gefiets met de rem erop. Pas om tien uur op pad, ontbijt op het dorpsplein. De route gaat nog steeds door een vlak gebied. Via allerlei smalle wegen komen wij Astorga binnen. De stad zelf kent een steile klim om op de plaza te komen, deze heb ik maar gelopen. Op het plein staan muzikanten op doedelzakken te spelen. Op een andere plein staan nog meer muzikanten en dansers. Wij gaan eerdt een bezoek aan de kathedraal brengen en bexoeken ook het bijbehorende museum. Naast de kathedraal staat het Palacio Gaudi. Het is wel een groot contrast. Na de koffie in Astorga vertrekken wij naar de bergen. Het gaat geleidelijk omhoog en weg wordt omzoomd door bloemenpracht. Wij hebben continue uitzicht op de besneeuwde toppen van de berg Telenos. Wij hebben besloten om vandaag na 45 km te stoppen in Rabanal del Camino en nog van het mooie weer te genieten. Morgenochtend beginnen wij met een klim naar de cruz de ferro hopelijk is het net zo' n mooie dag als vandaag. 14 jaar geleden ben ik in flits naar boven gefietst.

• 31 Mei 2014 - 22:18

Marja:

Toen ik de titel hierboven las dacht ik gelijk aan de 18% daling waar Henk het over had in een eerdere reactie. Maar dat was dus niet zo. :-) fijn dat het nog steeds zo lekker gaat. Ga zo door mannen en succes morgenochtend met de beklimming van de cruz de ferro.