Het blijft niet droog... - Reisverslag uit Estella, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Het blijft niet droog... - Reisverslag uit Estella, Spanje van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Het blijft niet droog...

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

24 Mei 2014 | Spanje, Estella

Om vijf uur staat de eerste wandelaar op, als wij om zeven uur opstaan zijn wij de laatsten. Pamplona bereiken wij snel. In een van de toegangswegen houden wij een pitstop voor koffie en een energierijk broodje. Via een oude pelgrimsbrug komen wij bij de vestingmuren en gaan naar de kathedraal. Helaas is het gesloten. Wij lopen wat door het centrum in passeren een beeld van de bekende stierenloop door het centrum van Pamplona. Bij het verlaten van de stad spreken wij een Argentijnse pelgrim, hij volgt een iets andere route. Onze weg volgt een hele rustige weg., gaat door mooie landschappen. De dorpjes liggen meestal op een heuvel. In een van de dorpjes stoppen wij voor een barretje. Hier krijgen wij wel een heel straf bakkie koffie. Alle suiker gaat erin. Met voldoende cafeïne gaan we driftig onze weg vervolgen. De route leidt ons door een hele mooie dal, meest gaat bergafwaarts. Behalve twee klimmentjes. Wij voelen wel dat onze lijven gisteren op hun kloten hebben gekregen. De knieën kraken en piepen. Bij Puente de la Reina eten wij onder een arcade galerij onze brood terwijl wij de lokale markt observeren. Bij het uitrijden van de stad vinden wij niet de juiste weg en komen op de snelweg A12 uit. Op de vluchtstrook maar snel naar de volgende afslag waar wij onze route terugvinden. Het is een weg met veel klimmen en dalen. Mijn benen zijn moe. Bij Estella ontmoeten wij twee collega fietsers uit Nederland, zij fietsen de route El Cid. Deze gaat van Valencia naar Burgos daarna bia Oude Wegen route terug naar Huis. Voordat wij naar de camping gaan stoppen wij bij de monasterio de Irache bij de wijntap. Met een bidonnetje vol heerlijke rode wijn fietsen wij de camping op. Gelukkig is het vanavond gaan regenen anders stel je voor dat wij een droge dag zouden hebben. Ook voor morgen is ons redelijk rijk water toegezegd. Ik hoop dat de Spaanse Helga van Leur ongelijk krijgt en morgen gewoon 20 graden is, ook als ze voor de foute voorspelling ontslagen zou worden.

Vanavond de eerste helft van de voetbal gezien in de campingkantine. Drie tv's aan en een kakofonie van geluiden.. De poco loco waren duidelijk voor Atletico. Morgen horen we de uitslagen wel, maar nu eerst door de regen naar onze tent.