Nicooooooooo......... - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Nicooooooooo......... - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Nicooooooooo.........

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

19 Mei 2014 | Frankrijk, Moustey

Met de tent droog ingepakt op weg naar St. Emilion. Op de muren van St. Emilion het verse broot gegeten. Niet eens weggespoeld met een van de grands cru's. Alles draait hier om de wijn, winkels, proeverijen en chateau's in overvloed. Er staat hier een stevige zij wind, twee keer de berm in gewaaid. In Branne een hoog nodige koffiestop. Rudi passeert ook, hij groet ons. ( hij is de Belgische fietspelgrim die met de camper begeleid wordt). Komen door kleine tot hele kleine plaatsjes met na genoeg geen middenstand. Wat er wel is is gesloten tot in de namiddag. Youri heeft last van de warmte, komt langzaam voorruit. Het is ook drukkend warm. Niet echt aangenaam. Wij zien veel roofvogels, bloeiende orchideeën en andere bloemen vogels. Zo zagen wij vanmiddag vier een hop, een mooie vogel. Zoek maar eens op. Normaal kan je van een tripel hop ze ook wel zien vliegen maar daar was vanmiddag geen sprake van. Voorbij Cadillac steken wij de Garonne over en komen in een heel ander gebied. Het is een groot bos met lange rechte wegen, ook wel een beetje saai. Wij fietsen i ieder geval beschut tegen de harde wind. Wij hebben vandaag weer 95 km gefietst en zijn beland in Moustey bij een camping ruraal. Voor morgenochtend hebben wij alleen nog instand mie. Hopen dat hier in de buurt toch wel een Tietema of Prins is.

• 19 Mei 2014 - 22:35

Annelies:

Zal toch vast wel dat je een lekker bakkertje gaat vinden, St.Emilion is wel een erg leuk stadje, wijn wel erg duur, en je betaalt volgens mij meer voor de naam dan voor de wijn, ik vond de wijn niet echt bijzonder, maar wel een erg mooie streek, leuk hoor zo iets te lezen over plekjes waar ik zelf ook geweest ben! Lekker blijven genieten he!

• 20 Mei 2014 - 08:29

Coos:

Hallo Wubbe en Youri,
    Nog even doortrappen en jullie zitten al weer in het Spaanseland, met het weer is het inderdaad nooit helemaal goed, maar beter aan de hete kant dan aan de koude kant moet je maar denken. Samen met je zoon (of vader) fietsen heeft zo zijn voordelen en nadelen, je kunt meer van elkaar verdragen maar als het er opaan komt kun je ook niet om elkaar heen, verder lijkt het mij voor de onderlinge band heel goed. Dat is iets wat ik met mijn kinderen ook zou willen doen. Jullie toer zet me wel aan het denken om daar in de een of andere vorm gestalte aan te geven.
    Zeel plevier met fiesten
    groetjes Coos