Mijn moederhart wordt aangesproken.... - Reisverslag uit Chaintrix-Bierges, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Mijn moederhart wordt aangesproken.... - Reisverslag uit Chaintrix-Bierges, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Mijn moederhart wordt aangesproken....

Door: Miss Marple

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

10 Mei 2014 | Frankrijk, Chaintrix-Bierges

Vandaag Youri aan de telefoon gesproken...hij vindt het niet meer leuk. Hij vraagt zich af waarom hij nu voor een tweede keer door het noorden van Frankrijk is gaan fietsen, met dat rotweer en die eeuwige tegenwind... Die wind die nekt hem..en een pijnlijke rug.......en dan die enthousiaste vader van hem die zegt dat het elke dag beter wordt. Miss Marple krijgt toch een deja vu vanuit haar jeugd van een beeld van een hele grote berg in Zwitserland met haar vader.....kom zei hij...Loesje...nog een rondje om de berg en dan zijn we der....nou ik kon wel tellen, hoor! En dat was GEEN een rondje.
Kijk en daarom zit Miss Marple nu lekker met de beentjes omhoog en lekker warm met de ipad dit verhaal te vertellen in plaats van te verblijven in een vochtig tentje met een slaapmatje van 1 cm. dikte.
Maar goed, ze hebben het toch maar weer gedaan...75 km.op de pedalen. Vanmorgen vertrokken in de str-omen-de regen.
Dat bleef zo tot in de middag, met natte kleren koffie gedronken in een cafe, met natte kleren gegeten in een bushokje, ( wat een armoede), maar in de middag croissants gegeten op een picknickplaats. Wubbe zei ook die WIND die knakt je, je beukt je helemaal kapot tegen die wind in. Met 8-9 km. per uur de berg op en met wind weer naar beneden en dan maar mee trappen, anders val je om.SLOPEND!
Morgen gaan ze maar 40 km. fietsen tot aan Chartres...dan hopelijk met droog weer de stad in op zoek naar motivatie. De vooruitzichten zijn dat de wind gaat draaien en dat het weer beter wordt. Een ding is zeker ,.......Frankrijk heeft nu voor Youri definitief afgedaan als vakantieland, hahahha!

• 10 Mei 2014 - 22:03

Ineke:

Jongens ik ben trots op jullie dat jullie dit doen. Het weer is slecht maar hou de moed er in, het zal echt wel weer beter worden. (hoop ik) Morgen nog een stukje fietsen en dan heerlijk bijkomen in Chartres.
    Slaap lekker en hou het leuk men z'n tweeen. veel plezier.

• 10 Mei 2014 - 22:07

Mieke:

Jongens hou vol! Ik snap Youri helemaal maar jullie zijn kanjers en het kan alleen maar beter worden.

• 11 Mei 2014 - 15:23

Marja:

Kom op mannen, jullie zijn kanjers en jullie komen ook weer door deze dip heen. Ik kan het me wel heel goed voorstellen, want Marloes, die berg als kind heb ik ook meegemaakt, na de volgende bocht zijn we er, maar dat werden toch zeker nog 12 bochten. Uiteindelijk een bergwandeling van 10 uren. Keikapot.

Maar mannen, hou vol, als straks het zonnetje weer gaat schijnen (en de voorspellingen gaan echt die kant op) kunnen jullie alleen maar blij en vooral trots zijn dat jullie hebben volgehouden.

• 11 Mei 2014 - 18:00

Janke Van Der Struik:

Hallo Wubbe en youri.
    Wat sneu dat jullie veel regen hebben de afgelopen dagen.
    Nu zijn we hier aan het duimen voor droog en mooi weer.
    Wij hebben hier ook roteer.
    Maar jullie zijn mannen met karakter.
    Je fietst het mooie weer tegemoet.
    Even de schouders eronder en je bent apetrots als je weer een paar dagen verder bent en de zo'n jullie lekker bruin maakt.

• 11 Mei 2014 - 19:47

Ron:

Nog effe stevig doortrappen Bikkels, achter de Pyreneeën schijnt in ieder geval de zon . . .