Wordt het nog wat vandaag? - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Wordt het nog wat vandaag? - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Wordt het nog wat vandaag?

Door: Miss Marple

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

08 Mei 2014 | Frankrijk, Cambrai

Het was een frisse nacht , goed geslapen. Youri wat minder, heeft zijn draai niet gevonden en dat bleef zo tot de koffie. Op de hoek brood gehaald. Vandaag feestdag in Frankrijk. Hier in Seraucourt krijzen wij de andere belangrijke pelgrimsroute de Via Francigena van Canteburry naar Rome. Na 35 km zwoegen en afzien, ja echt afzien, in bijna 3 uur komen wij aan in Noyon. Alles dicht na veel zoeken toch een barretje gevonden. Een stoet met oude legervoertuigen trekt voorbij. Bij de oude bibliotheek uit 1502 eten wij onze brood. Youri komt weer een beetje onder de mensen, ja eten dat kan ik blijven aanslepen. Onderweg in Bussy komen we de Belg met zijn bussie weer tegen, hadden wij gisteren ook al ontmoet. Hij begeleid twee fietsers die zich onvoldoe hebben voorbereid. Hij moet ze regelmatig op het goede spoor zetten. Het gaat vanmiddag beter dan vanochtend. Ik het bos bij Compiegne steken reuze slakken over. Het laatste stuk van de route gaat ovef een jaagpad gedeeltelijk zonder asfalt. Wat weer veel gestuiter tot gevolg had. Nu was dat met asfalt niet veel beter. Bij het toeristenbureau krijgen wij een code voor de pelgrimsgite. De camping is nog 40 km verder, te ver voor ons gelet op het weer. De onderkomen is gevestigd in een oud kapelletje met 10 bedden. Wij zijn blij verrast door het fraaie onderkomen. Een uur latef komt ef nog een fietsende pelgrim uit België binnen, een man van 60. Wij hebben ons zelf getracteerd op een chinees in de stad, dat vonden win wel verdiend na de eerste week.

• 09 Mei 2014 - 00:06

Tineke:

Het weer in nederland is ook niet top. Maar zo als wij zien slapen jullie vanavond wel lekker warm.
    Zodat jullie er morgen weer goed tegen aan kunnen.

Groetjes jan en tineke

• 09 Mei 2014 - 08:52

Femke:

Ondanks dat het niet altijd meevalt, fietsen jullie toch maar dapper door. Knap hoor. Hier is afgelopen etmaal 1,5 cm regen gevallen. Het barst opeens weer van die grote naaktslakken die masaal mijn rabarber aanvallen. Maar, morgen wordt het beter!

• 09 Mei 2014 - 12:37

Marja:

Een keer een lekker warm bedje ipv in een natte tent is ook wel lekker. en ik zie dat het niet van die enorme slaapzalen zijn waar Henk iedere nacht in slaapt. Is goed te doen dus. Hopelijk gaat het weer ook de betere kant op want ik ben ook de regen inmiddels wel zat, en dan hoef ik er nog niet eens doorheen zoals jullie.
    Hou vol mannen!

• 09 Mei 2014 - 16:16

Sleur:

Gdd Wubbe en Youri,

Wereld reizigers van formaat het is vet gaaf jullie verslag te lezen, ik begrijp dat de reis redelijk voorspoedig verloopt tot nu toe.
    En uuuuh die slakken zijn die te eten dat scheelt dan weer een maaltijd mmmm.
    Goede reis verder geniet ervan hou vol ga dooorrr, suc6.

gr Sleur