Watjesdag - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Watjesdag - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Watjesdag

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

07 Februari 2014 | Nederland, Dronten

Vandaag was ik een watje, niet gefietst omdat het waaide en regende. Lekker om even een watje te zijn dan heb ik tijd om tijd in mijn schuurtje door te brengen. Nee, ik doe niet aan schurisme of shedding. Uh, hoor ik je denken wat is dat nou weer? .........Shedding, in Nederland beter bekend als Schurisme, en Mancaving zijn twee trends die de laatste jaren steeds meer populariteit winnen onder mannen boven de dertig jaar. De trends komen eigenlijk neer op hetzelfde principe: Een plek voor jezelf waarin je kan ontspannen en waarin je ‘je ding kan doen, mannendingen. Mannen gaan op zoek naar een ruimte die ze kunnen personaliseren, hun eigen kunnen maken, en waarin ze tot rust kunnen komen.......

Geen shedding dus voor mij, Ik had werk te doen in de schuur. Voordat ik überhaupt iets kon doen moest ik eerst naar de woning van mijn zoon om mijn gereedschap te halen. Deze lagen daar nog in verband met verbouwing. De fiets van Youri heb ik opgehangen met een fietstakeltje aan een balk. Achterwiel eruit, de cassette controleren, het is een zogenaamde 11-32 van Shimano. De derailleur schoongemaakt, op de trapas zit speling, te veel. Deze moet vervangen worden. Zal morgen de nodige onderdelen bestellen. Wat ik zelf kan vervangen doe ik, de rest moet de fietsenmaker doen.

Ik was blij met mijn watjesdag, een nuttige dag.

  • 10 Februari 2014 - 08:18

    Alex Tempelman:

    Ha watje collega!!

    prima hoor zo'n watjes dag als het waait en regent.
    Ik pak dan ook mijn boek en kruip dan nog verder naar beneden in de bank.
    shedding doe in wel tijdens een musketier weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 135694

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: