Watjesdag - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Watjesdag - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Watjesdag

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

07 Februari 2014 | Nederland, Dronten

Vandaag was ik een watje, niet gefietst omdat het waaide en regende. Lekker om even een watje te zijn dan heb ik tijd om tijd in mijn schuurtje door te brengen. Nee, ik doe niet aan schurisme of shedding. Uh, hoor ik je denken wat is dat nou weer? .........Shedding, in Nederland beter bekend als Schurisme, en Mancaving zijn twee trends die de laatste jaren steeds meer populariteit winnen onder mannen boven de dertig jaar. De trends komen eigenlijk neer op hetzelfde principe: Een plek voor jezelf waarin je kan ontspannen en waarin je ‘je ding kan doen, mannendingen. Mannen gaan op zoek naar een ruimte die ze kunnen personaliseren, hun eigen kunnen maken, en waarin ze tot rust kunnen komen.......

Geen shedding dus voor mij, Ik had werk te doen in de schuur. Voordat ik überhaupt iets kon doen moest ik eerst naar de woning van mijn zoon om mijn gereedschap te halen. Deze lagen daar nog in verband met verbouwing. De fiets van Youri heb ik opgehangen met een fietstakeltje aan een balk. Achterwiel eruit, de cassette controleren, het is een zogenaamde 11-32 van Shimano. De derailleur schoongemaakt, op de trapas zit speling, te veel. Deze moet vervangen worden. Zal morgen de nodige onderdelen bestellen. Wat ik zelf kan vervangen doe ik, de rest moet de fietsenmaker doen.

Ik was blij met mijn watjesdag, een nuttige dag.

• 10 Februari 2014 - 08:18

Alex Tempelman:

Ha watje collega!!

prima hoor zo'n watjes dag als het waait en regent.
    Ik pak dan ook mijn boek en kruip dan nog verder naar beneden in de bank.
    shedding doe in wel tijdens een musketier weekend.