Terugkijken - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Terugkijken - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Terugkijken

Door: Wubbe

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

28 Mei 2013 | Frankrijk, Nice

De vader zoon reis zit erop. Samen met Youri ben ik na 1619 km aangekomen in Nice. Nu zittend op luchthaven kan ik de ballans opmaken van de reis. Al met al was het een reis die nogal onderhevig was aan invloeden van het weer, zowel de wind als het regen speelden een grote rol in onze reis. Fysiek was het een zware fietstocht, al moet ik hierbij wel opmerken dat hoe verder de reis vorderende hoe sterker wij werden. Met name Youri heeft een ontzettende fysieke progressie gemaakt. Fietste ik in begin nog voor hem, om hem uit de wind te houden was dit na de tweede week overbodig geworden. Wel met dien verstande dat ik wel op tijd eten moest aanslepen om de kachel brandend te houden.
Opstaan is ook iets wat Youri niet met alle plezier doet, met name vroeg opstaan dan sprak zijn gezicht voor zich. Dan vooral ook geen moeilijke conversatie aangaan, liever helemaal geen conversatie tot aan de koffie bij het ontbijt. Maar wat hebben wij genoten van de mooie momenten van de dag, een mooi omgeving, een geleverde inspanning, een goed glas bier, een boom opzetten over schrijvers, film enz. Maar ook gesprekken over vader, zoon, studie, werken, reizen, keuzes. Als ik dan in een afdaling Youri in mijn spiegeltje mij ziet volgen ben ik als vader trots dat ik dit samen met mijn zoon hebt mogen doen. Dit zal lang bijblijven zoals ik mij nog steeds herinnerd hoe ik met mijn vader mee ging ( dan met de auto).

Hierbij wil ik ook alle volgers bedanken voor jullie reacties en aanmoedigingen, met name noem ik dan Marloes. Marloes, mijn lief, ik dank je voor al de tijd die je bestede aan de leuke teksten die je uit onze telefoongesprekken distilleerde, vaak weer aangevuld met wetenswaardigheden. Nog een paar uur op een wat ongemakkelijke stoel dan ben ik samen met Youri weer bij je thuis.

  • 29 Mei 2013 - 07:40

    Marja:

    Goede thuisreis gewenst!

  • 29 Mei 2013 - 10:02

    Evelien:

    Goeie reis mannen, en bedankt voor het delen van de mooie verhalen!! Dit zal jullie altijd bijblijven!!

  • 29 Mei 2013 - 10:36

    Jan:

    Moi Dappere Trappers,

    Wubbe! Youri!!

    Voor beiden een Gele Trui voor jullie behaalde prestatie.
    Mannen jullie zijn gegroeid en niet alleen fysiek.
    Marloes voor jouw een Gouden Griffel.
    Na een warm welkom een welverdiende vakantie gewenst.

    Groet'n Jan


  • 29 Mei 2013 - 20:21

    Annelies (werk):

    Mooi gesproken, of liever gezegd geschreven Wubbe, welkom terug in Dronten, vanavond weer lekker samen met Marloes in je eigen bed.
    Tot maandag
    Groetjes Annelies

  • 29 Mei 2013 - 20:22

    Annelies (werk):

    Mooi gesproken, of liever gezegd geschreven Wubbe, welkom terug in Dronten, vanavond weer lekker samen met Marloes in je eigen bed.
    Tot maandag
    Groetjes Annelies

  • 29 Mei 2013 - 20:41

    Ed Gijsen:

    Wubbe, Youri, miss Marple,
    Genoten van de reisverslagen, bedankt daarvoor
    Wubbe, tot maandag
    groetjes Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1088
Totaal aantal bezoekers 135862

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: