Als zeilbootjes over het fietspad. - Reisverslag uit Bagnols-en-Forêt, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Als zeilbootjes over het fietspad. - Reisverslag uit Bagnols-en-Forêt, Frankrijk van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Als zeilbootjes over het fietspad.

Door: Miss Marple

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

26 Mei 2013 | Frankrijk, Bagnols-en-Forêt

Vanmorgen weer vertrokken met een stralende blauwe lucht. Het is 22 graden. De wind is nog steeds niet gaan liggen. Na een fiks ontbijt nog even de cruiseschepen aanschouwd en toen via een mooi fietspad langs de kust richting Ste. Maxime.
St. Maxime is een badplaats gelegen tegenover jetsetbestemming Saint Tropez en is een erg populaire zonbestemming voor gezinsvakanties. Door de beschutte ligging aan de Golf van St. Tropez is deze plaats normaal gesproken niet gevoelig voor de mistral die regelmatig vanuit het Rhônedal richting de kust waait. Maar.....niet vandaag. Van die beschuute ligeen hebben ze geen bal gemerkt. De mannen hebben als zeilbootjes in de wind moeten fietsen tot aan Fréjus. Ze moesten echt hun best doen om op het fietspad te blijven met die wind.Terug de Provence in en denk je dan dat je de wind in de rug hebt? Mooi niet, een flinke tegenwind, wat uiteindelijk resulteerde in een kilometerstand van 9 km per uur. ( ongeveer mijn tempo,haha).

Bij Roquebrune-sur-Arges aangekomen na veel gepuf hebben ze wel genoten van de prachtige okergele rotsformaties, omgeven door sprookjesachtige kurkeiken. Toen zaten ze alweer op 300 meter hoogte. De accu van Youri raakt een beetje leeg en moest in z'n vader zijn meerdere erkennen. Wubbe heeft een foto gemaakt van een zwoegende Youri de berg op met tegenwind. Ik kan ze jullie nog niet laten zien, want ze hebben geen internet, dus waarschijnlijk morgen.

Vervolgens de route aangekomen bij een prachtig en overweldigend uitzicht op een top van de heuvel, ontdek je de Gorges du Blavet . Ze staan nu in Bagnols-en-forêt, een dorpje tegen de rotswand aangeplakt om zo'n 300 meter hoogte. Ze zitten nu 90 km vanaf Nice en liggen mooi op schema. Morgen nog beklimmingen met 400-500 meter hoogtes en dan denk ik dat Youri toch wel weer heel blij zal zijn om weer in het vliegtuig te zitten. Ik denk niet dat hij deze reis licht zal vergeten zo samen met z'n paps.

Zo Miss Marple gaat haar mandje opzoeken. Het is inmiddels alweer na middernacht. Vanavond even een bioscoopje gepikt met de film "Boerenliefde". Je moet toch wat als je echte liefde op fietsvakantie is. Welterusten!!!!

• 26 Mei 2013 - 02:42

Peter Grau:

Nou mannen nog 90 km voor de boeg, de finish is bijna bereikt, maar zoals ik weet de laatste lootjes wegen het zwaarst. Miss. Marple schreef het al, het wordt morgen een flinke klim.
    Heel veel succes morgen en breek het lijntje niet.
    Groet, Peter Grau.

• 26 Mei 2013 - 07:49

Albert:

Nou mannen het is toch wel een heel pittige tocht geworden! Maar het eind komt in zicht en dan komt het fijne gevoel: "we hebben het gehaald", en dat duurt jaren hoor! Veel succes bij de laatste kilometers!

• 26 Mei 2013 - 09:48

Henk Okken:

Hoi Wubbe en Youri,

Het avontuur zit er al weer bijna op. Ondanks de tegenslagen in het begin, denk ik dat de weken
    voor jullie voorbij gevlogen zijn. Hier is dat wel zo. Onvoorstelbaar dat het al bijna juni is en dat we nog steeds zulk 'pet'weer hebben. Stel je voor, Nachtvorst in mei in Nederland, dan zitten jullie nu toch
    beter ook al waait het nu dan hard, het is toch droog en 22 graden, niet slecht toch? Heel knap Youri dat je het zo volgehouden hebt. De trainingen in het vlakke Nederland waren, denk ik, heel wat gemakkelijker dan de hoogten in La France. Er zijn niet veel jongens van jouw leeftijd die de moed en zin hebben om je dit na te doen. Aan de foto's te zien is het zeker de moeite waard geweest.
    We wensen jullie alvast een goede vlucht naar huis en voor de laatste dagen nog heel veel plezier

Groetjes Henk en Ina