Thuis - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

09 Juni 2012 | Nederland, Dronten

Na 2444 kilometers fietsen zit mijn reis naar Rome er op, in de laatste twee weken heeft Peter 774 kilometer met mij meegetrapt. Wij hebben afgezien, geleden maar ook genoten van de contacten onderweg, van mede fietsers, campingeigenaren, bareigenaren, tot de contacten met de lokale bevolking. Wij hebben genoten van de heerlijke koffie, van de brioches marmelata en crème, van de Morettie blond en Rosso, van de pizza in Oriago, van de Grappa van Arnold maar ook van onze eigen kookkunsten onderweg. Ik was blij met de pipowagen in Lottum, met de Duitse koffie mit kuchen, Ik heb van alles genoten ondanks dat ik zeiknat ben geregend (meerdere keer), dat ik kou heb geleden (twee keer ijs op mijn tent) voor het eerst had ik handschoenen en een muts bij mij en wat was ik daar blij mee, dat ik mijn kop heb verbrand in de zon, dat ik heb moeten buffelen tegen de wind, dat ik heb moeten buffelen bergop tot max 20%.
Ik vond het leuk, gezellig met Peter als mijn fietsmaat, ik heb gezien hoe hij onder de indruk was van de steden Venetië, Ferrara, Florence, Siena en natuurlijk Rome. Ik heb gezien, hoe hij genoot van de uitzichten, maar ook hoe hij baalde van een te zwaar verzet, hoe hij vervolgens heeft moeten zwoegen bergop, hoe hij echt heeft moeten afzien om boven te komen, hoe hij staand op de pedalen in een strak ritme toch ook boven kwam, wel stuk maar wel boven. Peter dat is KARAKTER tonen, KLASSE.

Blog.
Hoewel ik in begin twijfelde om een blog bij te houden heb ik daar geen moment spijt van gehad, dit kon echter niet zonder de geweldige inzet van mijn lieve vrouw Marloes alias Miss Marple. Met mijn worstenvingers op een klein telefoonschermpje was het nooit gelukt. Wat was en ben ik blij met alle leuke reacties op het blog, dat jullie zo met met mij en ook met Peter meeleefden is in een woord GEWELDIG. Ik weet dat veel mensen de blog iedere dag lazen, soms voordat ze op bed gingen of s ochtends vroeg op weg naar werk. Zo ging mij het ook, ik keek regelmatig of er reactie waren geplaatst, deze werden zowel door mij, als door Peter gretig gelezen. Ik wil een ieder hiervoor heel hartelijke danken.

Tenslotte
Gisteren zijn wij nog een dag door een hete Rome gedoold, in de St. Pieter kon ik helaas geen kaarsje branden, maar bij Petrus heb ik even stilgestaan voor Gerard, Wim en voor Anne. Daarnaast heb ik ook aan het verzoek van Chris kunnen voldoen.

Mijn reis zit er op en ik ben dankbaar dat ik dit heb mogen en kunnen doen. Maandag begint mijn werkzame leven weer, hoewel ik mijn Italiaanse koffie zal gaan missen zal mijn dag wel beginnen met koffie en dat is ook mooi begin van iedere nieuwe dag.

Wubbe.

Ook nog even wat woorden van Miss Marple. Vanmorgen de echtgenote van Peter ontmoet op het vliegveld van Rotterdam. Ze herkende mij van de foto,lachen! Wat een mini vliegveld als je Schiphol gewend bent. Maar we konden wel mooi het vliegtuig uit Rome binnen zien komen, de vlucht was 15 minuten vertraagd. Aangezien ik overal te laat kom, was dit wel welkom,haha!
Ik heb nog even wat foto's gemaakt van de zeer bruine, slanke, bepakte en met de fiets met platte banden in de hand mannen........en wat waren ze weer blij om ons te zien. Het was een fijn moment om elkaar weer te voelen. Weer veilig op Nederlandse bodem. We hebben afscheid genomen en ieder is zijn eigen weg gegaan. Wubbe had honger ,we hebben onderweg lekker gegeten bij Waddinxveen, en Peter was van plan om de eerste beste MAC in te duiken.
Wubbe heeft zijn foto's, zo'n ruim 900 foto's al op de computer staan, dus dat wordt genieten.
Zo, nu is het echt "schluss" , geniet nog even van de laatste foto's. Dag allemaal!

  • 09 Juni 2012 - 19:38

    Peter Nieterink:

    In één woord,"RESPECT"

  • 09 Juni 2012 - 20:08

    Mieke:

    Wubbe en Peter, ik heb van jullie genoten en ben blij dat jullie heelhuids en met zoveel ervaringen weer thuis zijn. Jullie hebben een geweldige prestatie geleverd.

  • 09 Juni 2012 - 21:42

    Marja:

    Welkom thuis mannen, en nogmaals gefeliciteerd met jullie prestatie. Toppers zijn jullie.
    Miss Marple, nogmaals bedankt voor al je verhalen. Ik was blij gisteren met je foto, had ik eindelijk ook een gezicht bij je naam.
    Ga de komende dagen lekker van elkaar genieten, fijne trouwdag alvast gewenst en Marloes voor jou daarna een hele fijne vakantie in Turkije. Nu ben jij aan de beurt en mag Wubbe het thuisfront gaan bewaken.

  • 09 Juni 2012 - 22:59

    Chris.:

    Nog even een laatste reaktie. Goed gedaan jongens. Deze tocht heb je ook (weer) in de pokket. Wat volgt, of is er geen volgende, ja toch wel?
    En nu weer bij jullie ega's, geniet ervan.

    Bay van Chris en Anneke.

  • 10 Juni 2012 - 04:58

    Gerard:

    Welkom thuis mannen, blij dat jullie er weer zijn in goede gezondheid, das wennen aan de regen vanuit het lekkere weer. Maar ik vond het allemaal geweldig om te lezen en bedank jullie voor zoveel aandacht aan mijn persoon. Want jullie hebben het toch maar geflikt. Nu weer over naar de orde van de dag samen met vrouw en kinderen. Maak er weer wat moois van
    Ik zie of hoor jullie binnenkort.

  • 10 Juni 2012 - 12:15

    Sleur:

    Goedendag TOPPERS,
    Mannen wat is het mooi te lezen dat jullie het zo verschrikkelijk naar jullie zin hebben gehad, en zo hebben kunnen genieten van de mooie dingen van het leven.
    En ook dat wij mochten meegenieten van jullie reis.
    Van werken zal de eerste dag wel niet veel komen (niet belangrijk aclamatiserings dag) eerst maar eens bijpraten over alle belevenissen.
    Jongens ik zie jullie maandag.

    Groet Sleur

  • 10 Juni 2012 - 12:23

    Jan En Tineke:

    Wubbe en Marloes,

    Jullie bedankt, dat we mee mochten genieten. Van de mooie en moeilijke dagen Van de koude en warme dagen,We zijn blij dat je na deze fietstocht met al die hindernissen weer gezond thuis bent
    aangekomen.
    Groetjes Jan en tineke

  • 10 Juni 2012 - 15:25

    Mam:

    fijn dat je weer thuis bent we zien je hopelijk gauw.Jammer dat ik de verslagen niet meer kan lezen want ik was er aan verslaafd geraakt.

  • 10 Juni 2012 - 15:37

    Annelies (werk):

    Heerlijk dat jullie er weer zijn, en Wubbe bedankt, tot morgen.

  • 10 Juni 2012 - 16:10

    Henk En Ina:

    Hoi Wubbe en Marloes

    Fijn dat je gezond en wel weer thuis bent en dat je ondanks het afzien toch zo hebt genoten van je avontuur Wubbe. Marloes, het leek af en toe wel of er zelf bij was, zo gedetailleerd waren je verslagen. Je zou een goede reisleidster zijn. We wensen jullie een fijne trouwdag en Marloes een fijne vakantie in Turkije.

    Groetjes Henk en Ina

  • 11 Juni 2012 - 13:09

    Ellen:

    Wubbe en Peter, heel veel respect voor jullie prestatie. Ik vond het leuk jullie tocht hier te kunnen volgen. Tot ziens.

  • 11 Juni 2012 - 17:56

    Marion:

    Hoi mannen, beetje laat misschien maar eerder lukte even niet dus bij deze: ik ben apetrots op jullie dat jullie het zo goed gedaan hebben allemaal en ook erg blij dat jullie heelhuids weer thuis gekomen zijn!!
    Marloes jij ontzettend bedankt voor de leuke vaak hilarische maar ook zeker zeer interessante verhalen, die ga ik zeker missen! Verder wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om jullie, Wubbe en Marloes, alvast van harte te feliciteren met jullie zilveren huwelijk, maak er een mooie dag van! Marloes ook een hele fijne vakantie toegewenst! Mannen ik zie jullie gauw weer op het werk! groetjes van Marion


  • 04 Augustus 2012 - 18:30

    4 Augustus 2012:

    Wubbe, we weten hoe heerlijk de reis naar Rome op de fiets is. We hebben je Van Bludenz tot Venetie regelmatig ontmoet en met je van fijne momenten genoten. Daarvoor nog onze warme dank. We hebben nog wat foto's van onderweg,waar jij op staat. Kun je ons je mailadres sturen, zodat wij die naar jou kunnen sturen? Groeten van Tiny en Karel, k.benjamens@chello.nl

  • 22 Oktober 2012 - 09:52

    Alex:

    Hoi Wubbe, Je verslag gelezen. Prachtig verhaal. Ik ga in mei 2013 de poging wagen. Mag ik je wat vragen stellen per mail over je bepakking e.d.?
    Zo ja mag ik dan je emailadres? Mijn mailadres is alex@internetschaap.nl
    Groetend vanuit een herfstachtig Venray Alex

  • 19 Januari 2013 - 17:14

    Gerrit De Vries:

    Beste Wubbo,

    Heb het reisverslag over je fietstocht gelezen. Was erg leuk geschreven (door je lief met input van jou). Voor mij is dit verplichte lectuur nu ik van plan ben om in 2013 naar Rome en verder te fietsen. Was zeer informatief metname de koude nachten en fietspaden die in het niets eindigden.

    Met vriendelijke groet,

    Gerrit de Vries Knipe Fryslan

    p.s. heb inmiddels een weblog aangemaakt voor mijn voorgenomen reis.

    Zie: htttp://www.RoSaTour2013.reismee.nl



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 1326
Totaal aantal bezoekers 135708

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: