Een béétje saai vandaag........das nou jammer! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Een béétje saai vandaag........das nou jammer! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Een béétje saai vandaag........das nou jammer!

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

06 Juni 2012 | Nederland, Dronten

Zo, Miss Marple is weer terug van trainingskamp en kan jullie weer op de hoogte houden. Alhoewel,... ik moet van een hele saaie tocht, toch nog een smakelijk verhaal maken. Volgens Wubbe was de etappe van vandaag wel goed begonnen , een en al klim en daarna veel verkeer op de weg, veel stof op de weg, veel slecht asfalt.Ze moesten goed hun tetter bij het verkeer houden en de oogjes op de weg, zodat ze niet veel gezien hebben van de omgeving. de tocht van vandaag besloeg zo'n 70 kilometer en dat is lang als het op deze manier gebeurt. En ik heb nu toch ook wel het idee dat Wubbe wel weer heel graag naar huis komt en ook Peter, die pas twee weken weg is, zijn thuisfront ook wel mist. Nou dan kan Wubbe 4 hele dagen van mij genieten, want daarna ga ik voor 8 dagen naar Turkije met mijn vriendin, maar dat blog hou ik voor mijzelf, hahaha!

Wubbe en Peter hebben nu hun tenten opgeslagen vlakbij Lake Vico, oftewel Lago di Vico. Het is een meer in het noorden van Lazio regio, centraal Italië . Het is een van de hoogste grote Italiaanse meren, met een hoogte van 510 m. Bestuurlijk is het een deel van de gemeenten Caprarola en Ronciglione.
Het meer wordt omringd door de Cimini Hills , in het bijzonder door de Fogliano (965 m) en Venere (851 m) bergen. Het is onderdeel van het Lake Vico Natural Reserve.
Het gebied waar ze nu zijn is beroemd om zijn uitgebreide beukenbos.

Ze kunnen nu even relaxen, want de heren hebben het getroffen op de camping. Ze zijn uitgenodigd om een Italiaans varkentje te verschalken op de barbecue.Dat zal wel weer weggespoeld worden met een heer;ijk verkoelend pintje. Das weer prima geregeld. Morgen staat er een rit van 90 km. gepland en dan ..........ROME.
Het einddoel is dan bereikt.SUPER!
De hele vrijdag kunnen ze dan genieten van het wonderschone Rome en in de avond willen ze dan wel richting vliegveld, aangezien ze zaterdag om 10.00 vliegen. Ze zouden dan al vroeg op moeten ( 5 uur) om de tent in te pakken, alles weer op de fiets. Een paar jaar geleden heeft Wubbe dit met Chris ook gedaan. Stel, dat Wubbe het weer in z'n hoofd haalt om een toeristische route te pakken,( zie een van de voorgaande verhalen) nou, dan missen geheid het vliegtuig.
En nou maar hopen dat we ze ophalen in Rotterrrrrrrrrdam!

• 06 Juni 2012 - 19:02

Marja:

Welcome back Miss Marple. En voor Wubbe en Peter, geniet van jullie laatste trip morgen. Hopelijk kunnen jullie dan iets rustiger fietsen en meer van de uitzichten genieten.
    Het einddoel is in zicht YEAH!!!!!!!

• 06 Juni 2012 - 19:37

Ineke:

Fijn dat je er weer bent Marloes. En jongens jullie hebben het goed voor elkaar met het varkentje op de BBQ.
    En dan nog 1 etappe naar Rome. Geniet nog van deze laatste rit en zet hem op.

• 06 Juni 2012 - 20:06

Mieke:

Is het nu al voorbij? Die 5 weken? En dan krijgen wij dus geen sappige en grappige verhalen meer over de
    belevenissen van twee mannen op de fiets?? Dat klinkt als een saaie zomer... MArloes we zullen je verhalen missen. En mannen, geniet van de laatste rit en Rome. Tot gauw.

• 06 Juni 2012 - 20:11

Schoonmama:

Ik wens jullie een mooie laatste rit toe.Wat zijn die weken omgevlogen.Het is nu wel lang genoeg geweest en ik denk dat jullie ook wel weer blij zullen zijn als je weer thuis bent.Ik in iedergeval wel.Veel liefs en een behouden thuiskomst.Pa en Ma

• 06 Juni 2012 - 20:13

Annelies (werk):

Het kan dan voor de heren een saaie tocht zijn geweest, dat is jou verhaal zeker niet Marloes, wat een leuke informatie heb je ons gegeven over de streken waar de heren zijn geweest, dat met de foto's erbij heeft ons een heel leuk beeld gegeven van hun reis.
    Dus heren, morgen nog even een stukje fietsen (90 km, wat een afstand zeg, moet er niet aan denken) maarja dan is het einddoel wel behaald, en daar was het om te doen, heel veel fietsplezier morgen dan nog maar en geniet van Rome, mochten jullie in Rome nog met de bus gaan en een buskaartje uit een automaat willen halen en met klein geld betalen, beginnen met het kleinste muntbedrag en dan steeds hoger, kan heel lang duren als je er maar lukraak wat in doet, ga er maar vanuit dat ik uit ervaring spreek, en dat we heeeeeel lang bij de automaat hebben gestaan.
    Geniet nog lekker heren.

• 07 Juni 2012 - 05:03

Bert Jr:

Kom op peter nog ff de laatste loodjes. Ff de tandwielen op mekaar en doorbijten!

• 07 Juni 2012 - 05:33

Carolien:

Hee kanjers, succes met de laatste loodjes, zet 'm op en vrijdag nog lekker gaan genieten van Rome. Jullie kunnen dan zaterdag weer lekker naar huis met een fantastisch avontuur op zak, waar veel mensen lekker van hebben kunnen meegenieten. Petje af toppertjes. Miss Marple bedankt voor je mooie verhalen en geniet van je welverdiende vakantie.

• 07 Juni 2012 - 05:48

Gerard:

Wat moet ik er nou nog aan toe voegen , na al die voorgaande mooie woorden over Marloes en de de bikkels die onderweg zijn. Kan alleen zeggen, kop op de laatste loodjes mannen en nog maar eens een dagje genieten. Suc6 maar weer gewenst.

• 07 Juni 2012 - 07:02

Evelien:

Oh de eindstreep is in zicht! Dan hebben jullie er een mooie lange tocht opzitten en heel veel mooie herinneringen die niemand je ooit weer afneemt.
    Zet hem op vandaag!!!

• 07 Juni 2012 - 08:50

Chris.:

Ja.Ja dat weet ik nog goed, we kwamen in het donker tegen 23,30 op het vliegveld aan, We hadden onze matjes op het vliegveld al ingezield moesten we op de harde tarminalgrond slapen, dus mannen hou de matjes bij de hand. Jullie gaan 2 uur later vliegen als wij toen. Dus nog wel tijd voor inpakken.
    Ja die drukke wegen in dat gebied. En niet zo goed gerepareerd. Een Italiaan gooit een pollepel asfalt in een gat in de weg. Verkeer moet dit vast rijden. zo ontstaat er een bobbel naast een gat. Is dat nog altijd zo Wubbe?

Goede trap die laatste kilometers waar het steeds drukker wardt de stad in. En vol bepakking op het St. Pietersplein. Wubbe denk je nog aan mijn bestelling.
    Groet, Chris en Anneke.

• 07 Juni 2012 - 12:56

Wil:

Hoi Peet! Nog even en dan ben je weer bij je geliefden! We wensen jou en je maatje een prettige dag in Rome en een goede reis naar huis. Tot ziens op de zwanenbloem!liefs. Van. Bert en mij,Wil.

• 07 Juni 2012 - 13:26

Helma:

Ik zal het gaan missen, iedere ochtend in de vroege trein even lezen hoe het de heren vergaan is. Peter wat heb je een prachtige tocht gemaakt, ik zou hem ook wel willen doen maar dan per auto!

• 07 Juni 2012 - 18:44

Chris Koning:

Wel heren,
    veel plezier in Rome en doe de groeten aan de paus van mij. Hoop dat jullie. ondanks het afzien, genoten hebben van de trip. Ben nieuwsgierig naar de verhalen.
    Veilige terugreis.

• 07 Juni 2012 - 19:00

Mirjam:

Hola! herenfietsers,

Ik wens jullie ook nog veel suc6 toe met de laatste ritten en heel veel plezier in Rome! Door al die verhalen over jullie prachtig mooie reis is de tijd hier omgevlogen. Jammer, voor ons dat dit zo stopt, maarrrrrrrrrr ook weer fijn dat jullie weer terug zijn. Misschien wil Marloes toch nog af en toe ff 'bloggen' ;-)?