Peter heeft recht op ontbering............ - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Peter heeft recht op ontbering............ - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Peter heeft recht op ontbering............

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

31 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Nou, daar is Miss Marple weer. Het lijkt wel een klucht met al die personages, Vledder, de Cock, Buitendam uit Baantjes enzovoort. Hebben die ambtenaren daar wel tijd voor? Misschien kunnen de dames-collegae met mij een detective spelen?

Heb net Wubbe gesproken en hij "wapte" mij net een foto. Prachtig uitzicht over Florence. Het is nu al donker om 22.00 uur, dus de heren gaan al slapen, tentje aan tentje.Lekker knus! Die zijn gewoon total loss.

Vandaag was een betere dag dan gisteren. Zo'n 68 km. op de teller. Nou, Peter wilde bergen ..en hoe fijn ....hij heeft ze gekregen ook en hij wordt ook de komende dagen op z'n wenken bediend, want er is niets meer vlak tot aan Rome. Je moet altijd voorzichtig zijn met wat je wenst, nietwaar?
Gisteren zijn de mannen zo een 1400 meter verticaal geklommen en vandaag zeshonderd.Peter had het héééél erg zwaar gisteren. Het blijkt dat z'n lichtste facet toch te zwaar is voor de bergen. Wubbe kan dan nog 2x schakelen. Tel daarbij op dat het luchtbedje( en dat was al zo'n dik matras) van Peter ook lek was, dus die stond vanmorgen al kreupel bij de start. Even de ogen uitwrijven, nee zeg....we zien het toch goed...alhoewel we zien niets, want..MIST. Het had gisteravond nog flink geregend en geonweerd.( is dit een Nederlands woord??), dus het zicht was ver te zoeken. De fleece trui maar aangedaan, want er kwam al direct een flinke afdaling, dus dat wordt kippenvel. Nou,denk ik bij mijzelf, Wat een lol!(zal het wel nooit begrijpen), de ene dag fietst je jezelf de Beres om een berg op te komen, om er de andere dag weer af te sjesen.
Of is dit nou BEULEN en BELONING?

Onderweg zijn ze Arnold een paar keer tegengekomen( een oude bekende),en hebben vanavond samen gegeten. Toch weer leuk die herhaalde contacten. Onderweg hebben Peter en Wubbe heerlijk in een barretje gegeten, alleen de weg er naar toe was zo steil, dat ze van de fiets af moesten en al lopend en hijgend richting hun lunch moesten. En die WAS toch lekker!
De tocht van vandaag ging dwars door Toscane en dat is een schitterend gebied. Vol met cipressen en de olijfbomen staan er bloeiend bij. De belangrijke toeristische bestemmingen in Toscane zijn de steden Florence, Pisa, Lucca en Siena. Toscane stimuleert momenteel "agritoerisme" (agriturismo), waarbij bezoekers op boerderijen verblijven. Toscane heeft 120 natuurreservaten en wordt vaak gezien als een van de mooiste delen van Italië. Toscane staat ook bekend om zijn wijnen. Een lekker glaasje Chianti zal el wel in gaan.

Toscane is dus een prachtige omgeving om te fietsen, alleen moeten al die Italianen thuis blijven in hun olijven-boomgaard, want als je netjes aan de kant fietst, zien ze je gewoon niet. Of ze denken, nou daar kunnen wij wel langs met de auto en ondertussen lig jij met je fietsie in de greppel van de lucht te genieten. Fiets je daar in tegen heel brutaal midden op de weg, dan blijven wel ze netjes achter je rijden, maar niet voor lang. Geen respect voor de fietser.

Vanavond zijn de mannen Florence ingelopen en jullie raden het al, ook weer een bult af en na het eten van een heerlijke salade, kip,en natuurlijk de PASTA en liters bier, lalalalala,weer een bult omhoog( had beter andersom geweest). Dus weer een hoop gepuf en gekreun. Ze hebben allebei toch wel last van hun heupen, knieën en de bekende lurven, hurken, kladden enzovoort.Peter zei tegen Wubbe dat we nog beter kunnen fietsen dan lopen. Want lopend een berg op is helemaal een drama.
Ze zijn ook geen 18 meer, hé? Nou Liesbeth, volgens mij kunnen we ze beter inruilen voor 2 van vijfentwintig,hahaha.

Morgen laten ze de fietsen even rusten gaan ze een fietsenmaker opsnorren om een kleiner facet te kopen voor Peter.
Toen Wubbe mij belde zat hij boven op een heuvel met een prachtig uitzicht op de DOM van Florence op de camping tussen de olijven, nog in de korte broek. De temperatuur is prima. Kijk,dat maakt nou alle tering en ontbering weer goed.Maar volgens Wubbe had Peter ook recht op die ontbering. Wat een lekker ding is die kerel van mij ,toch? Morgen is hij 4 weken onderweg. Nou,ik heb mijn best weer gedaan, jullie zijn weer op de hoogte.

• 31 Mei 2012 - 21:23

Chris Koning:

Neem mijn pet af voor jullie. Toch wel een bikkel die Peter. Als je terug bent, krijg je van mij een biertje bij de bierfabriek, die heb je wel verdiend Peter. Veel plezier nog verder en geniet morgen maar van de rustdag. Lijkt de tour wel.

• 31 Mei 2012 - 21:35

Erna :

voorhet slapen gaan nog evem kijken of marloes nog een stukkie heeft geschreven en jahoor de reisverslagen staan er weer op heerlijk om te lezen jongens succes met de fietsreperatie morgen en marloes beadankt welterusten alllemaal.

• 31 Mei 2012 - 21:45

Marja:

oh oh Marloes. ik lig weer in een deuk, hoe verzin je het allemaal........
    En inderdaad, op de fiets door Italie, dan moet je brutaal zijn en vooral niet te ver aan de kant blijven rijden. wij hebben de omgeving van Pisa een keer op de fiets gedaan... ...
    Mannen, geniet morgen van jullie rustdag en Peter wat zul je als een speer de berg op gaan als je morgen een kleiner verzet op je fiets hebt.

En miss Marple, weer bedankt voor je uigebreide verslag.

• 31 Mei 2012 - 21:50

Chris.:

Firenze, Campeggio Michelangelo. Het prachtige uitzicht van het platau van Michelangalo over Firenze. Jullie staan volgens mij weer op die camping onder de olijfbomen. Net als 10 jaar geleden wij ook. Klopt dat Wubbe?
    Ja Peter een klein verzet is heel belangrijk. Mijn kleinste verzet is een op een Voor het zelfde tandwiel als achter. Dan kun je hem behoorlijk steil zetten. Het gaat langzaam maar je komt er wel en je hoeft niet te lopen. want dat is heel vervelend
    Nou heren zucces met de fietsmaker
    en ik hoop dat het lukt dat kleine verzet.

• 01 Juni 2012 - 05:06

Wubbe:

Ik sta inderdaad op dezelfde camping als in 2002 en 2006. Dit is een camping met een overzicht over florence een plek om steeds terug te keren. Wij gaan vandaag een dagje culturele snuiven, in ieder geval een bezoek aan de Dom en S. Croce. Maar beginnen de dag met een cappuccino en een broodje, vervolgens naar de fietsen maker. Tot later.

• 01 Juni 2012 - 05:24

Bert Jr:

Wat een geweldig leuk verslag steeds. Ik vind het lekker om te lezen. Hoe mijn zwager zit te zwoegen om een berg op te komen. Enne 2 van 25. Is ook 1 van 50 moet je maar denken. Waar dat op slaat weet ik ook niet. Ga zo door mannen!

• 01 Juni 2012 - 05:43

Ineke:

Goedemorgen heren en Marloes, wat weer een mooie verhalen en wat een mooie foto's. Daar zullen vandaag nog wel een paar bij komen van het mooie Florence. Veel succes bij de fietsenmaker en dan veel plezier en geniet van deze "rust"dag.

• 01 Juni 2012 - 08:13

Gerard:

Vandaag maar weinig, inspannend dat verhaal van Marlous, maar wel leuk!!
    Geniet vooral van het uitzicht de omgeving en de rustdag. Suc6 maar weer, ook van Yvonne, die ook al een trouwe lezer is geworden.

• 01 Juni 2012 - 09:05

Evelien:

Een welverdiende rustdag voor de fietsende collega's. Een kleinere versnelling is wel fijn als je steeds bult op moet. Ik hoop dan ook voor Peter dat het lukt.
    Geniet vandaag lekker van de rust en de stad Florence. Dan kunnen jullie hopelijk morgen weer verder met de bultjes.

• 01 Juni 2012 - 09:31

Wil:

Stoer hoor peter! Wij zijn erg trots op jou!

• 01 Juni 2012 - 18:00

Annelies (werk):

He heren een lekker dagje cultuur gehad vandaag, morgen weer lekker op de pedalen.
    Ja Toscane is en blijft één van de mooiste plekjes van Europa, maar heeft nog veel meer leuke plaatsjes naast Pisa, Luca (toch wel mijn favoriet, komt voor in het boek haar naam is Sarah(helaas niet in de film), Siena (als jullie daar nog gaan eten, moeten jullie bij "de toren" (jullie weten dan wel welke ik bedoel) erachter zijn, bij de oude markthallen, stuk rustiger/lekkerder en goedkoper met een schitterend uitzicht en gezelliger, mochten jullie nog in San Gimignano komen (of in de beurt) (een klein beetje omrijden is het wel waard) daar hebben ze het lekkerste ijs van de heeeeeeeele wereld (moet je wel het juiste tentje hebben (wij hebben meerdere keren dus bij het verkeerde tentje ijs gehaald (was ook lekker) en de omgeving van Vinci vind ik ook erg mooi, een beetje mysterieus (met al die olijfbomen) men zegt dat het de geboorte plaats van Leonarda is (is een erg leuk museum (blijkt dat hij dus al heel veel heeft uitgevonden, staan daar heel wat voorbeeld modellen van hem)
    Heren voor jullie nog een week tegaan, zet hem op en mochten jullie in Rome zijn en nog een kaarsje over hebben, willen jullie er 1 extra voor mi,j voor Anne (mijn 23 jarig buurmeisje uit Enkhuizen opsteken, gaan voor haar en haar familie (en voor Rob en mij) een paar spannende dagen aankomen.

Marloes, voor jou gaat het aftellen nu lekker beginnen, wat een fantastische vent heb jij zeg (wil niet ruilen hoor)
    En misschien moet je gaan proberen jou fantastische verhalen te gaan uitgeven (met misschien wat reacties)
    Het is elke dag smullen van je verhalen, dat met de foto's erbij is iets dat je zo zelf weer richting Toscane wilt gaan (gaat zeker nog wel eens gebeuren)