Wat een heerlijke dag.......na een heerlijke nacht - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Wat een heerlijke dag.......na een heerlijke nacht - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijke dag.......na een heerlijke nacht

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

29 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Nou, de heren hebben inderdaad héééééérlijk gelapen in hun "Jeugdherberg". Lekker ontbeten en weer op weg. Het is prachtig weer en onder een blauwe hemel volgen de mannen de kronkelende dode arm van de Po (Po Morte di Primaro), een vroegere bedding van de rivier. Door prachtige fruitgebieden slingert de rivier en vindt zijn weg richting Bologna. Hoe poëtisch kan het leven zijn van 2 middelbare mannen die onderweg nog welkom zijn in de Jeugdherbergen?
Vandaag zijn ze een Nederlander tegen gekomen die zijn tocht was gestart in Heidelberg en ook met z'n neus richting Rome fietst. Na een tocht van ongeveer 70 km. zijn Wubbe en Peter aangekomen bij de plaats San Lazzaro di Savena. Dit is een gemeente in de Italiaanse provincie Bologna. Nog even boodschappen gedaan en gekookt op de camping.

Even een minder prettig bericht.
"Het noorden van Italië is vandaag opnieuw door een krachtige aardbeving getroffen, zo heeft het Amerikaanse geofysische instituut USGS gemeld. Het aantal doden is opgelopen tot minstens 15. Volgens een voorlopige balans werd een honderdtal mensen verwond", aldus het persbureau.
De beving met een magnitude 5,8 deed zich voor.9.00 uur vanmorgen. Het epicentrum bevond zich op 9,6 km diepte, op 40 km ten noordwesten van Bologna, 60 km ten oosten van Parma en 71 km ten zuiden van Verona.
Er zijn meerdere gewonden en talrijke gebouwen zijn beschadigd.

Lieve allemaal, GEEN PANIEK.
Wubbe en Peter hebben dit niet gedaan! Ze zijn niet zo hard gaan fietsen,dat dit een aardbeving heeft veroorzaakt. Sterker nog, ze hebben er niets van gemerkt of gevoeld. Maar in het plaatsje waren de inwoners toch lichtelijk in paniek, omdat die het wel gevoeld hadden. Nou zijn die Italianen toch een sensitief en explosief volkje, maar onze nuchtere polderboys hebben er niets "van meegekregen", zoals ze dat in het Gronings zeggen.En dan erbij, ze hebben alle twee een engeltje op hun schouder wat met hun mee fietst.Dat dat engeltje hier op de bank zit,tja.!

Vanavond lekker weer slapen op hun dunne matje en morgen gaan ze naar de Apennijnen, een gebergtestreek ,deze strekken zich uit over vrijwel het gehele schiereiland, beginnend in Ligurië in het noordwesten van Italië tot in Calabrië.Ze hebben het helemaal geweldig beiden en genieten met volle teugen. Nou, mensen, Wubbe en Peter hebben weer genoten van jullie commentaar op mijn GEWELDIGE reisverslag.( wat zal ik straks een tijd over houden,zeg!)

• 29 Mei 2012 - 21:50

Marja:

Volgens mij hebben jullie die tafel en stoeltjes toch niet mee achterop de fiets (foto Potje koken)hihi. Deze keer geen echt bed in de jeugdherberg maar een slaapmatje maar in ieder geval wel een fatsoenlijke stoel en tafel om aan te eten.
    Gelukkig hebben jullie niks gemerkt van de aardbeving. Uiteraard moest ik wel gelijk aan jullie denken toen ik het op het nieuws hoorde, maar toen ze het gebied lieten zien waar het was geweest had ik al het vermoeden dat jullie daar omheen gaan en niet dwars doorheen.

Leuk dat jullie het zo gezellig hebben samen. Peter ben je al een beetje gewend? Vandaag in ieder geval niet zo'n megatocht als gisteren.

Mannen, slaap lekker op jullie matje en morgen weer een goede fietsdag gewenst.

• 29 Mei 2012 - 21:55

Peter Nieterink:

Wat een mooi avontuur. Een geweldige prestatie. Bovenal een hele leuke redactie, een groot compliment!

• 30 Mei 2012 - 06:09

Bert Jr:

Lekker potje koken ja. Ziet er lekker uit! Maar niet zo lekker als wokken natuurlijk. Dit is veel lekkerder. Mannen, geniet er lekker van. Want hier is het alsmaar kouder aan het worden. Winterjassen mogen weer aan volgende week.

• 30 Mei 2012 - 06:41

Gerard:

Hee mannen,

Vanaf vandaag ben ik weer thuis om jullie te volgen, suc 6 mannen ziet er allemaal geweldig uit, en Marlous moet bij de Libelle of zoiets gaan werken, wat doet ze dit leuk zeg, breekt voor mij de dag zo'n verhaaltje.

Gerard

• 30 Mei 2012 - 06:44

Helma:

Gelukkig hebben jullie daar niets gemerkt van het schudden der aarde. Wat ontzettend leuk om de sportieve avonturen mee te lezen vanuit mijn luie stoel. Complimenten aan de verslaggeefster!

• 30 Mei 2012 - 06:46

Marion:

Lekker geslapen op jullie matjes? Was vast weer even flink afkicken na zo'n nachtje "luxe hotel" :)
    Zo te zien aan die foto met die lege bierflesjes Peter heb je ervan genoten..;) Het ziet er allemaal weer heel relaxed uit zo, ik wist niet dat jullie zo van koken en shoppen hielden..hihi! Nou mannen, fiets ze weer vandaag en genieten maar weer!
    groetjes uit Dronten

• 30 Mei 2012 - 08:24

Henk En Ina:

Hoi Wubbe en Peter,

Gelukkig hebben jullie niets van de aardbeving vernomen en gaat alles goed.Aan de foto's kun je zien dat jullie veel plezier hebben. Marloes vertelt het allemaal heel smeuig en als jullie weer terug zijn hebben jullie een heel leuk reisverslag. We kijken alweer uit naar het volgende berichtje

Groetjes Henk en Ina

• 30 Mei 2012 - 08:52

Evelien Okken:

Heren,
    wat een leuke foto's. Ziet er naar uit dat jullie ondanks de grote inspanningen toch ook veel plezier hebben. Blij te lezen dat jullie geen last hebben van de aardbeving. Ik moest ook gelijk even aan jullie denken toen ik het las.
    Marloes,
    Bedankt voor de leuke verhalen, ik lees ze met veel plezier!!!
    Ga zo door!

• 30 Mei 2012 - 09:18

Carolien:

Wat zal dat een mooi gezicht zijn geweest. Twee van die mannen die van hun fiets stappen en zich afvragen 'is hier wat gebeurd dan, daar weet ik niets van'. Wat een leuke foto's weer. Dat jullie genieten spat er vanaf.
    Heb vanmorgen op de sportschool een uurtje spinning gedaan en was in gedachten even een stukje met jullie meegefietst.
    En al die complimenten aan Marloes doen haar goed, want de stukjes worden steeds langer en dat vind ik helemaal geweldig. Nou mannen, weer een mooie dag toegewenst.

• 30 Mei 2012 - 19:05

Mirjam:

Hola! beste bikkels,

Weer ff rustig op de bank alle geweldige reisverslagen gelezen en de leuke reacties. Gelukkig is Geer ook weer van de partij! Het wordt bijna een verslaving, ik ben nu ook van plan om binnenkort van de camping naar huis te fietsen (zo'n kleine 60 km). Jullie reis, Marloes haar 'ikwilsteedsmeerenblijvenlezen' verslaglegging, brengen dat allemaal te weeg ;-)! Kwens jullie nog vele mooie en goede fietsdagen, X Messi

• 30 Mei 2012 - 20:12

Annelies (werk):

He mannen,

Zo te lezen gaat alles lekker, en aan de foto's te zien ook, lekker drankje, volop keus in de winkel aan pasta, pasta en pasta.
    Geniet er maar lekker van.

• 30 Mei 2012 - 21:42

Rick:

He Wub, een beetje laat misschien maar ik neem diep mijn petje voor je af. Mooi avontuur weer.

• 31 Mei 2012 - 18:15

Robert:

He Peter en Wubbe

Schitterende prestatie en een mooie
    omgeving en mooi weer lekker in de bergen lekkere kuitenbijtertjes
    Volgens mij bijna net zo stijl als de toeristenweg ;) superprestatie top
    ik volg je verder,en geniet van de route die voor je ligt.

• 31 Mei 2012 - 19:36

Grietje Visser:

Super prestatie om dit te doen, ik ga de 20e met mijn kleinzoon naar Rome, met het vliegtuig.
    Zeker elke dag een biefstuk op het zadel? Kan helpen heb ik begrepen.
    Geintje,
    ik bewonder je met deze tocht, en leuk dat Peter erbij kwam, geniet er nog even van. Succes.
    Groetjes en voorzichtig

• 31 Mei 2012 - 21:16