Rond dwalen op Burano............... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Rond dwalen op Burano............... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Rond dwalen op Burano...............

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

24 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Vandaag heeft Wubbe toeristje gespeeld en is met de boot naar Burano gevaren.Burano is een eiland in de Lagune van Venetië. Het heeft veel gekleurde huizen, ieder huis heeft een eigen kleur. De kerk San Martino dateert uit de 16de eeuw en heeft een klokkentoren. Het eiland is bekend om de traditie dat de vrouwen (veelal buiten) kantklossen als de mannen weg zijn om te vissen. Kant uit Burano is mede daardoor een zeer kostbaar en gewild handelsproduct geworden.
Wubbe was vanmorgen vroeg aan de wandel. Het was nog lekker koel, want later op de dag was het even warm en klam als hier in Nederland.

Het Ghetto van Venetie is de beroemde Joodse wijk van Venetie
Het Ghetto ligt in een nog authentiek stukje aan de noordkant van Venetie. Niet alleen is het Ghetto van Venetie de oudste en best bewaarde Joodse wijk van Europe, het is ook wijk van Venetie met tal van bezienswaardigheden, leuke kosher restaurants en sfeervolle steegjes waar je nog nauwelijks toeristen tegenkomt. Hele smalle straatjes en hoge huizen en het was een beetje vochtig. Echt een beetje zoal het vroeger geweest moest zijn. Bijzonder zijn ook vele synagogen die je hier in Joodse Ghetto kunt bezichtigen.

Wubbe heeft heerlijk koffie gedronken, nadat hij op de markt was geweest. Omdat hij zo vroeg was kon hij alles zien opbouwen. Wat is dat toch heerlijk, gewoon mensen kijken. Dat verveelt nooit. Wubbe was in de middag weer terug op de camping. Nog een dag moet Wubbe zich zelf vermaken, hij wil eigenlijk alweer verder fietsen, maar hij wacht op z'n fietsmaatje Peter, die zaterdag zal arriveren. Daar heeft hij en ook Peter erg veel zin in. Voor Peter, heb ik begrepen, gaat er droom in vervulling. Hij is er helemaal klaar voor.
Geweldig, wanneer je dit als twee collega's kan en mag meemaken.En voor de insiders weten we wie er in gedachten nog meer mee fietst en diegene zal constant met hun mee reizen tot aan Rome.

  • 24 Mei 2012 - 20:18

    Peter:

    Ha die Wubbe!

    Tjonge zeg, als ik die foto's zie kan ik mij goed indenken dat dat enorm genieten is de rust en de mooie straatjes nou ik bedoel water!
    Vanavond de fiets gedeeltelijk in het plastic gewikkeld en deels gedemonteerd voor de vlucht.
    Wubbe neem nog een dagje rust want mijn kuiten staan op springen en je moet wel meekomen straks (geintje ;)
    Als ik het zo kan bezien op de twee foto's lijken de kleine eilandjes rond Venetie wel mooier.
    Als ik nog wat moet meenemen vanuit Nederland zoals kaas, aardappelen, blikken bonen enz... moet je het even aangeven he. Ik hoef het niet want ik eet Italie leeg aan pizza'sss.
    Makker tot gauw en die foto maken we zeker! En er fietst viritueel iemand met ons mee...

    Tot snel en slaapse en maak er een mooie dag van morgen!

    PS. jij zet toch wel mijn tentje op he.
    Toedels Peter

  • 24 Mei 2012 - 20:18

    Annelies (werk):

    Zo vakantieganger, vanaf morgen maar weer op de pedalen, lekker dat je even een paar dagen de toerist kon uithangen, en er zijn vervelender plaatsen om dat te doen, nog 1 dagje alleen fietsen en dan verder met Peter.
    Wil ook nog even kwijt aan Marloes dat ze alles erg leuk verwoord voor jou en ons, is elke dag genieten om het te lezen, dus bij deze Marloes bedankt, maar wel verder gaan he!!!

  • 24 Mei 2012 - 20:22

    Gerard:

    laat ik dan maar eens de eerste zijn die reageert op vandaag. Ik fiets in gedachten zeker mee met MIJN collega's en vrienden. Een van die vrienden was hier vandaag nog even om me een hart onder de riem te steken voor de dag van morgen. Maar we zijn hier voor Wubbe, die er weer een mooi daggie van gemaakt heeft, en alleen maar koffie gehad vriend met dit weer? Tot later

  • 24 Mei 2012 - 20:50

    Erik:

    He hallo Wubbe toppbber,
    Mijn excuus dat ik zo weinig van me laat horen gewoon geen tijd GEMAAKT.
    Maar nu ff wel, ik ben blij dat je de bulten (Alpen) overwonnen heb echt toppi, vantastisch dat je het zo naar je zin hebt en geniet van je mooie omgeving.
    Ik wil je nog ff suc6 wensen met je fietsmaat ik hoop dat hij goed beseft dat hij nu niet vooruitgaat door met zijn rechterhand aan zijn rechter handvat te draaien, dat zal hij dus echt met zijn afgetrainde onderstel moeten doen.
    Mannen suc6 samen "hou vol ga door"
    Gr Sleur

  • 24 Mei 2012 - 21:14

    Jan:

    Moi Wubbe,

    Zo, na een dag inpakken en een van verhuizen volgen we je nog steeds, al is het van Kuierpadtien.
    Gisteren nog een begroetings onweertje, maar het mooie weer maakt dat ruimschoots goed.
    We hebben begrepen dat je leuke plaatjes maakt van Venetie en omgeving, maar ik zie niet de mooie Signorina's.
    Marloes weet wel dat je de ogen niet dicht hebt met fietsen.
    Zaterdag komt je maat Peter en dan kunnen jullie samen gelatto, espresso en pasta's nuttigen onderweg naar Rome.
    Ik drink nog een palmpje weg en ga slapen, zou jij ook moeten doen.
    Moi Jan en Erna

  • 24 Mei 2012 - 21:29

    Marloes:

    Zal ik hier nou ook een reageren. Nou, wubbe heeft niet alleen koffie gehad vandaag hoor! Na ons telefoontje van vanavond had hij zich zelf wel even een biertje beloofd. Hij kan heel goed voor zich zelf zorgen en komt niets te kort.haha! Ik ben zeer verheugd dat jullie zo van mijn verhalen genieten, ik doe mijn best om er een beetje sappige verhalen van te maken, want van de woorden van een rustige Groninger valt dat niet altijd mee.( geintje.........anders krijg ik mijn hele schoonfamilie over mij heen). Maar goed, die kennen mij ook al langer dan vandaag. In ieder geval vindt Wubbe al jullie reacties geweldig en hij leest ze elke dag weer. Dus wees niet zuinig met jullie woorden en gevoelens en knal ze op het internet! Welterusten voor iedereen,denk dat mijn lief heel wat kilometers hier vandaan al op een oor ligt te snurken....................

  • 24 Mei 2012 - 22:07

    Jan En Tineke:

    Hoi Wubbe,

    voor wij gaan slapen en de computer afsluiten, lezen wij altijd over je belevenissen en
    bekijken we je mooie foto`s .
    leuk om het zo te kunnen volgen
    geniet nog van je vrije dag en fiets ze verder

  • 24 Mei 2012 - 22:15

    Chris.:

    Wubbe dit ziet er goed uit en ook die foto's van gisteren. Echt genieten. Wat weer betreft komt het nu wel met ons ervaren hier, overeen. De stad Venetië zou ik ook graag nog eens willen zien, wie weet. Geniet nog maar een dag Wubbe. Alhoewel 3 dagen op een plaats dan staan de veren (spieren) zaterdag strak gespannen en dan mag Peter wel oppassen om jou bij te kunnen houden.

    Peter ik wil jou ook een goede vleigreis naar Italië wensen.
    En voor de fietstocht van Oriago Naar Rome. Ook een goede trip en geniet ervan. Trap de eerste dagen niet te hard, Wubbe heeft al heel wat kilometers in de benen. En jij begint net. Als het te gek wordt, laat hem gaan. In het volgende stadje wacht hij wel op jou.
    Ik heb ervaring, want 10 jaar geleden ben ik met hem ook naar Rome gefietst, alleen langs een andere route. Ga niet te hard want dan loop je dood zecht een spreekwoord.
    Allebei veel plecier met elkaar, en geniet van het weer, de cultuur, de natuur en de kunst en van alles waar je van genieten kunt. En vooral van het onderweg zijn. en ontmoeten. En neem het niet genieten dan op de koop toe.

    Je kent me niet, maar jullie allebei Toi,toi toi.

  • 25 Mei 2012 - 07:44

    Peter:

    Hallo Chris!

    Bedankt voor je reactie heel leuk!
    Ik zal inderdaad rustig beginnen en laat Wubbe lekker in de wind fietsen dan blijf ik lekker plakken.
    Klopt, Wubbe heeft mij veel verteld over jou met de fietstocht met Wubbe. Ik heb daar ook foto's van gezien en het verslag gelezen toen hij alleen op pad was, zodoende kreeg ik veel zin om ook eens zo een tocht te maken. Toen Wubbe later aangeaf weer te gaan fietsen was dat natuurlijk mijn kans om met een ervaren fietser mee te gaan. Liefst de hele tocht maar ik moet mijn vrije dagen een beetje verdelen vandaar twee weken.
    Chris bedankt en je ziet mij binnenkort wel verschijnen met een foto op deze blog!

    grtjes Peter

  • 25 Mei 2012 - 08:37

    Evelien Okken:

    Wubbe, wat een schattig plaatsje Burano.. Ziet er mooie en vredig uit. Dit zijn wel de dagen dat je even je benen rust kunt geven.
    Morgen hoef je niet meer alleen te sturen en komt Peter je vergezellen. Allebei veel plezier en succes..

    Ik zit tot nu toe elke dag trots te vertellen over mijn oom die naar Rome fietst en lees ook elke dag met veel plezier de verhalen van Tante Marloes. ;)

    Ga zo door!!

  • 25 Mei 2012 - 09:05

    Ineke:

    Hoi Wubbe en Marloes,

    Bedankt voor jullie mooie verhalen, ik geniet ervan en krijg met de dag meer zin in Italië. Wubbe wat is het mooi in Venetië en omgeving en juist op de plaatsen waar niet alle toeristen samenklonteren. Geniet nog lekker van deze dag en morgen mag je weer fietsen met je maatje. Ik wens jullie samen een goede rit naar Rome toe en geniet van het heerlijke Italiaanse leven. Salute!

  • 25 Mei 2012 - 09:08

    Wubbe:

    Goedemorgen familie, vrienden, collegas, het is iedere morgen om jullie reacties te lezen. Zo bij een cappuccino en een broodje, die natuurlijk gebracht wordt door een italiaanse schone. Idere dag in een andere bar, dus ook weer een andere schone, soms helaas met snor en baard. Gerard,ik drink met het warme weer niet alleen maar koffie, ze hebben ook Peroni. Maakt je maar geen zorgen dat ik wat te kort kom. Nu nog effe wachten op Peter, een jonge vent die mij lekker uit de wind kan houden. Ik ga verder dwalen door de stad.

  • 25 Mei 2012 - 12:43

    Coos:

    Hee Wubbe, op verzoek van de verslaggeefster hier nog een reactie van mij, aan de foto's te zien is het weer wel iets beter dan dat je van de berichtgevingen zou mogen verwachten. Peter is al druk doende om die richting op te komen en hij heeft er goed zin in. Alleen fietsen heeft zo zijn voordelen maar met z'n tweeën kan ook heel gezellig zijn zeker wanneer je na een dag vermoeit van je fiets stapt en samen je potje moet koken op kopen. Gelukkig staat het pinkster weekeind voor de deur en het beloofd goed weer te worden dus dat wordt volop genieten
    arie verdetsjie
    en denk erom :con domo multi homo of anders gezegt met melk meer mans

    groet Coos

  • 25 Mei 2012 - 17:33

    Bert Sr:

    Het lijkt mij een geweldige ervaring goede reis toy toy

  • 25 Mei 2012 - 18:01

    Mieke:

    Wubbe, wat is Venetie toch geweldig! Gaan jullie nog naar het Glaseiland? Peter had er helemaal zin in vandaag. En net als bij jou en Peter is Gerard iedere dag in gedachten bij ons en geniet hij met jullie mee. Ik blijf het jammer vinden dat ik niet mee mocht....

  • 26 Mei 2012 - 21:27

    Chris.:

    Prachtige foto, en verslag (Marloes).
    Ik wordt steeds meer jarloers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dronten

Wubbe

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 135707

Voorgaande reizen:

05 Mei 2017 - 27 Mei 2017

Via de la Plata 2017

02 Mei 2014 - 12 Juni 2014

Vader en zoon onderweg naar Santiago

03 Mei 2013 - 29 Mei 2013

Dronten - Provence

04 Mei 2012 - 09 Juni 2012

Dronten - Rome

30 April 2006 - 28 Mei 2006

Rome - Dronten

01 Mei 2004 - 29 Mei 2004

Sevilla - Santiago de Compostela

09 Mei 2002 - 11 Juni 2002

Dronten - Rome

29 April 2000 - 01 Juni 2000

Dronten - Santiago de Compostela

Landen bezocht: