Als een verzopen kat......... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu Als een verzopen kat......... - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Wubbe Okken - WaarBenJij.nu

Als een verzopen kat.........

Door: Wubbeokken

Blijf op de hoogte en volg Wubbe

21 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Bij het opstaan vanmorgen was het al een trieste en natte bedoening. REGEN!!
Eerst maar naar de bakker gefietst voor de broodnodige kost. En daarna de bult omhoog. De andere mede-fietsers hadden het beter bedacht en gingen met de trein. Maar onze platte polder-boy liet zich niet kennen. Hij gaat voor het fietsen, dus fietsen zal ik.
Het was een beklimming van zo een 12%, er waren veel auto's op de weg. Dus DRUK,dus REGEN, dus NIET LEUK!
Waarom nou geen mooi weer bij zo'n beklimming???

Ook de rivier waar Wubbe langs fietste ging tekeer, woest water en het fietspad was zelfs voor een gedeelte afgesloten, dus een omleiding gevolgd. En maar REGEN,REGEN en REGEN.
Tot op het bot toe nat, hij kon zelfs met de zeemleren lap in de fietsbroek de ramen wassen,haha, zo nat.

Wubbe verblijft nu weer in een jeugdherberg bij Bassano del Grappa. Hij heeft van de badkamer een droogkamer gemaakt. De gloeikachel aan en maar hopen dat morgen zijn kleren weer droog zijn.
Hij had hier wel een dagje willen blijven,want het is een leuk stadje, maar dat hangt van het weer af. Hij loopt tenslotte 2 dagen voor op zijn schema.

• 21 Mei 2012 - 17:58

Wubbe:

En toch is fietsen leuk, het zou inderdaad leuker zijn met droog weer. Wat vandaag is gevallen, valt morgen niet.

• 21 Mei 2012 - 18:03

Mam:

Gatver wat heb jij een rot weer en toch maar dapper doorgaan goed van je hoor.Hier was het vandaag 28 gr eindelijk op het balkon gezeten.

• 21 Mei 2012 - 18:42

Gerard:

Vriend,
    bedankt, voor je antwoord, we weten allebei wat dit voor ons betekent, We zijn gewoon doorzetters.

Gerard

• 21 Mei 2012 - 18:56

Marja:

nieuwe poging, ik zie dat mijn laatste berichtje niet is doorgekomen.

Neem gewoon morgen lekker een dagje rust, al was het alleen maar om je kleren te laten drogen. Jammer dat je zo'n slecht weer hebt getroffen vandaag. Maar je bent een doorzetter. Dus ik zeg maar weer eens: petje af en diep respect!!

• 21 Mei 2012 - 19:24

Peter:

Hoi Wubbe!
    Zo zeg dat er zoveel water uit de lucht komt, ik heb gekeken op verschillende weersites en het was vandaag idd de slechste dag daar. Maar het wordt beter! Morgen nog wat kwakkel met wat buien en daarna gaat het wat de betere kant op. Op langer termijn zijn de voorspellingen zowieso beter en ook nog als je meer naar onderen zakt. Tis even balen maaaaarrrrr het komt goed!
    Anders neem ik de waterfiets mee.... Geintje;)
    In iedergeval heb je een goed bed zie ik dt is even beter na zo een dag.
    Je kan altijd even zien morgen wat je doet, gewoon even een rustag en daarna heb je de woensdag waarschijnlijk een beter wolkendek boven je! Kiek moar.
    Ik zal zo weer is ff kijken waar je zit.
    Komt gaud mien jong...
    Oet moarn en slaapse voor straks en neem anders even een lekkere fles wijn mee onder de wol :)

Groetsel Peter

• 21 Mei 2012 - 20:36

Marion:

Tjonge jonge wat een kei ben je toch!
    Wederom weer een stukje fietsen met veel hindernissen. Hopelijk gaat het van nu af beter worden, met mooier weer en ook met fietsen kun je het wat rustiger aan gaan doen als je al zoveel voorop je schema zit :) Nog even en Peter moet je meteen proberen in te halen als ie in Italie komt zo hard ga je;)!
    Fiets ze weer morgen en ik wens je een lekker warme en zonnige dag toe, tot mails!
    Groetjes uit Dronten!

• 21 Mei 2012 - 21:24

Chris.:

Waarom geen mooi weer bij zo'n beklimming is niet te beantwoorden. Net zo min, waarom jij vandaag in de regen zit en wij een warme dag hebben met veel zon. En natuurlijk is fietsen leuk, en natuurlijk gaat een platte polder jongen niet met de trein met zo'n beetje nattigheid. Natuurlijk blijft hij fietsen bij regen bergie op en bergie af. natuurlijk is dat geverderrie en niet leuk, NIET LEUK. Maar morgen is het weer droog en overmorgen schijnt de zon weer en dan is bergie op en bergie af weer leuk, WEER LEUK. En natuurlijk fiets je verder naar Rome. Dat je op een avond aankomend op een heuveltop ziet liggen in de verte, baddend in het licht. Dan weet je waar je voor gefietst hebt en dat het natuurlijk leuk was, en dat je het gehaald hebt. Dan ben je tevreden en valt alle regen van je af. DAAR FIETS JE VOOR.

Wubbe. Toi, toi toi. van Chris.

• 22 Mei 2012 - 05:19

Bianca:

Hallo buurman, ja ik volg je ook!!!
    Jammer dat het gister zo nat was bij jou terwijl wij hier mooi weer hebben.
    Maar wat gister is gevallen valt vandaag hopelijk niet.

• 22 Mei 2012 - 06:26

Evelien Okken:

Hoi OOM! Wat afzien met die moesson. Ik heb even gegoogled waar je zit. Mooi daar inderdaad. Zet hem op Wubbe, je bent er bijna!!!

• 22 Mei 2012 - 06:40

Mieke:

Wat een waardeloos weer en wat een topper ben je dan toch weer door gewoon door te gaan! Respect. Wat een prachtige omgeving is het toch, geniet ervan ondanks het weer en neem een dagje vrij in zo'n prachtig plaatsje.

• 22 Mei 2012 - 08:02

Erna:

Wubbe, je bent een kanjer wij zitten in de zon maar ik blaas gauw wat jou kant op dan kom jij ook in de zon zet hem op het gaat heel goed en wij genieten van jouw verslagen superman........ groetjes uit. stadskanaal